Inlägg från: MizzPiggy |Visa alla inlägg
  • MizzPiggy

Gastric Bypass (GBP)

Vitamin: vilket datum har du kollen? Jag sla dit den 14/2!

ÄNTLIGEN är jag på åttio talet! 89,8 visade vågen imorse! WIIIEE totalt minus på 21,2 :)
    Kram

• MizzPiggy

Vitamin: ja visst är de sååååå skönt att slippa den värsta skammen över att vara fet, känns som att det värsta är
    Över nu.. På något sätt, även om jag fortfarande känner mig tjock,
    Ja visst är man tacksam! Otroligt :)
    Ljuva åttiotal du är välkommen ! Minus fem
    Kilo till så är jag på en vikt där jag kan känna igen mig, (min ursprungs vikt på ett sätt, där jag låg i ett antal år under tonåren)

Hoppas vi ses på sjukhuset! Vilken tid har du? Om du kan komma då dvs? Kramis!!

• MizzPiggy

Villemo: har du kollat sköldkörteln?
    Dom flesta mig veterligen är stenhårda på BMI gränsen, som brukar va 40/41 såvida man inte redan har diabetes etc då kan man komma undan med 35 i BMI, värt att kolla upp i ditt fall iaf. Men ställ in dig på att de kanske inte godkäns, lycka till!

• MizzPiggy

Liljan77 nu vet jag inte om jag missförstod dig men har du 120 kg övervikt så undar jag varför du tvekar? Exakt vad blir bättre av att du fortsätter leva ett inskränkt liv som fet? För så kände jag före min op, jag blev så
    Socialt handikappad! Jag som alltid varit glad och utåt och "på" i sociala händelser,
    Utöver riskerna rent fysiologiskt att fortsätta vara fet, vill du att allt ska vara jobbigt? Vill du fortsätta gömma dig hemma ensam i soffan med en stor påse chips?
    Istället för att trivas med dig själv, hitta på grejer med andra, leva och va glad?
    Jag dömer inte, jag pratar utifrån mig själv, så det är av omtanke jag ställer frågan: varför INTE ? Unna dig själv ett värdigt liv fullt av glädje och kärlek och hälsa /
    Mizzpiggy

• MizzPiggy

Mjölk i kaffet påverkar visserligen kcal intaget men såvida man inte hinkar
    Mjölk så är de ändå ingen fara, finns ju mini mjölk, ...

• MizzPiggy

Upp och gå mkt de gjorde jag, varvade med att glo på tv i dagrummet, läsa tidningar surfa i mobilen...

• MizzPiggy

Workmonday de satt i ganska länge tyckte jag de här att fatta vad man gjort, kom på mig själv flera gånger efteråt med att tänka: herregud jag har ju opat mig! Och de går inte att vända om nu!. Nu har de gått 5 månader och minus 30 kg sen flyt start (6månader sen) och livet är bra mkt lättare!
    Visst är de jobbigt ibland men för det mesta går de bra och det borde ju rimligen bara bli bättre :) dumpade exempelvis mkt lättare första två månaderna men blir successivt bättre, (har
    Även primperan hemma som jag tar när jag är på g att dumpa , hjälper mot illamående men jag tycker de hjälper mot mins övriga symtom med, så de kan du fråga efter , att ha som reserv, jag har alltid i handväskan, och vilken räddare i nöden den varit för mig när man är ute och äter eller fikar ! Lycka till nu :)

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)