Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

littlemisstrouble skrev 2011-05-08 19:18:36 följande:
    japp inom 3 månader efter godkänt ska du kunna opereras där. dom gör mellan 15-19 gbp op i veckan
    Hej jasså de är ju superbra tycker jag ,får man betala patienthotellet själv eller ?
  • Maddisen80
    ALMEOTTO1 skrev 2011-05-08 19:33:50 följande:
    Ja, hoppas det!!
    Jag ska ringa i slutet på nästa vecka.. och kolla så min remiss har landat på rätt ställe, sen kolla hur lång tid det tar innan jag kallas, annars vill jag be att flytta till Aleris i lund eller kristianstad!
    Spännande...
    Hej jag ringde landskrona de har fått min remiss ,jag sa jag har hört att ni har 2 års väntetid ja vi har haft sa hon så de håller på att korta ner väntetiderna nu :=) jag kan ringa landskrona vårdgaranti mellan 13.00 -15.00 men jag har ju inte fått remissbekräftelse än
  • Maddisen80
    MizzPiggy skrev 2011-05-08 21:42:15 följande:
    hej allihopa! har kollat igenom hela bild tråden och herregud så rörd man blir av allas framgångar!,
    Jag börjar känna av lite förväntan och lite nerver, inför tisdag, då jag ska på undersökning/ (bedömning?)
    de ska iaf väga mäta ta prover och info på de...
    längtar efter ett nytt liv, ett liv jag känner att jag kan få om jag får opas.
    jag är sååå förväntansfull! jag vill opas nuuuuuuuuu!!
    kram på er duktiga krigare!
    Lycka till imorgon på informationsmöte och hoppas att proverna är bra.
  • Maddisen80
    Förändras2012 skrev 2011-05-08 23:01:51 följande:
    Från början skickade jag mmin till lund Alerin men bekräftelsen kom från Landskrona tror det var ca 1 mån efter, men vad jag har hört så ska nu de lägga till några miljoner för att korta ner köerna så vi kan ju hoppas på att det händer en hel del på kön drygt att vänta.

Det som stör mig är att det har nog tagit mig 2 år för mig att vilja genomföra en op, det var kompisen som tyckte att detta hade varit perfekt för mig men jag har tvekat och det retar mig tänk om jag hade lyssnat på henne innan så hade jag kanske varit opad nu! men efter klok kan man ju alltid vara.....
    Hej jag ringde landskrona precis, jag frågade om min remiss har kommit de har den men jag har inte fått remissbekräfelse än ,men så sa jag åt dem jag har hört att ni har 2 års väntetid nä inte nu sa dem vi försöker korta ner så jag hoppas med att de händer någonting så vi får opereras snart .

Jag är alltid efterklok :)hehe
  • Maddisen80
    ullis83 skrev 2011-05-09 09:53:58 följande:
    man måste väl få den godkänd först innan man kan ringa vårdgarantin, allså en remiss är ju ingen garanti för att du får operationen
    Jag vet inte ,för jag pratade med en sköterska och frågade om man kunde åberopa vårdgarantin när man har fått remissbekräftelse och hon sa ja så jag har ingen aning. Men tex om jag bli godkänd och landskrona skicka remissen till s-vall då är de inte säkert att jag bli godkänd där. Man får väl se vad som händer.

Jag har en kompis som har väntat sen  i oktober och har ens inte fått nån remissbekräftelse än från landskrona
  • Maddisen80
    MizzPiggy skrev 2011-05-09 10:43:13 följande:
    Maddisen80: tack! Ja proverna e jg inte orolig för, dom var bra senast i december eller när de nu va jag tog dom. Kram
    Jag vet ett prov som är dåligt väntar på att läkaren ska ringa kolestrolet va inte bra så ska väl äta tabletter för det .
  • Maddisen80
    ullis83 skrev 2011-05-09 10:54:54 följande:
    men då kanske hennes remiss inte kommit fram
    Nä de kanske den inte har ,ska be henne ringa till landskrona som jag gjorde :=) Gör dem operationer på sommaren med eller ?
  • Maddisen80
    Sannalouise87 skrev 2011-05-09 10:56:16 följande:
    Jag fick en remissbekräftelse, sen kontaktade jag Carlanderska i Göteborg och fick en operationstid där, sen ringde jag Landskrona och bad om en betalningsförbindelse och sen opererades jag. Jag blev aldrig "godkänd" av Landskrona innan jag utnyttjade det fria vårdvalet. Där var aldrig någon som kollade upp mig över huvud taget.
    Nu sammarbetar inte Landskrona med Carlanderska längre dock.
    Jag tycker att de är synd att inte carlenderska samarbeta med landskrona synd att de slutar med allt bra.
  • Maddisen80
    ullis83 skrev 2011-05-09 11:28:35 följande:
    ingen aning, jag ska opas i Lund
    Hej okis hur länge var de du fick vänta igen sammanlagt har glömt bort
  • Maddisen80
    littlemisstrouble skrev 2011-05-09 12:31:31 följande:
    ja jag betalade själv när jag var där men sen får du tillbaka pengarna om du skickar in kvitton på färdsätt och boende till din sjukrese enhet. men det kan ta en månad eller så att få tillbaka pengarna.
    Hej okis vad kostade patienthotellet då ???
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)