Inlägg från: JohannaLund |Visa alla inlägg
  • JohannaLund

Gastric Bypass (GBP)

Jag håller jämn takt. Men väger mig varje (!) dag. Jag måste sluta med det. Har det inte rört sig från en dag till nästa så hinner jag tänka: Åh inte ens gbp funkar på mig. Jättelöjligt. Men platåer är ju supervanligt. Kroppen lär ju vara i total chock. Som tjockis har man ju gett kroppen massor av energi, så inte så konstigt att den håller hårt i fettet

Tar ni prover inför återbesöket? Vi gör det inte, jag skulle vilja veta hur värderna är.  

• JohannaLund

Anna hbg: vad äter du för mellanmål? Idag har mina varit 1 dl apelsinjuice och en Nutrilett bar. Inte lysande med andra ord! Får jag fråga hur mycket du gått ner? Jag har 14 kilo sen op vilket ger ca 2.3 kilo per vecka om man räknar 6 veckor. Det måste ju iaf vara godkänt :) Liiii: vad kul! Hur blir man medlem?

• JohannaLund

Jag tycker vi har varit hur duktiga som helst! Mönsterpatienter!
    Undra när man nått målet? Jag har 27 kilo kvar enligt kirurgen, de tycker jag ska väga 80 kilo. Och 32 kilo enligt mig, vågar man hoppas på slutet av sommaren tro?

Omöjligt! Jag tror tyvärr aldrig jag får i mig 1,5-2 liter vätska om dagen. Som är vår rekommendation. Kanske om jag dricker till mellanmål. Kommer ofta på när jag sätter mig i soffan på kvällen när sonen är nattad att jag bara druckit typ 6 dl. Mönsterpatient eller hur var det

• JohannaLund

Annahbg: nu dricker jag i dos vätskeersättning om dagen, haft lite huvuvärk och det hjälper. Men jag borde skärpa mig. Frufilidutt: herregud vad bra jobbat! Får jag fråga vad du vägde vid flytstart? Jag vill också veta vad fbgruppen heter :)

• JohannaLund

Äh! Jag tror inte viktnedgången är det viktiga just nu. Störst fokus ligger förhoppningsvis på hur man mår och att man kan äta. Står vågen helt still? Äter du mellanmål? Förresten, är vi fler från Skåne här? Jag funderar på en gbp-fika/träff till våren. Det borde vi väl kunna få ihop?

• JohannaLund

Anna hbg: får ni någon enskild tid med dietisten något? Vi får bara gruppinfo. Ja, jag har också sett den boken. Sen får finns det tydligen en uppföljning också, för de som opats för något år sen.

Bianca76: Såklart! :) vart i skåne bor du? Jag bor i Lund och kan vi gissa att Anna bor i Helsingborg? :)

• JohannaLund

frunissestuta: Grattis till optiden. Jag tyckte det var så himla skönt när man väl visste tiden. Då börjar visserligen snart flytperioden och nedräkning men jag gillade det bättre än ovissheten innan. 

Annahgb: Stort grattis! Vad duktig du är. Måste vara så kul att få det svart på vitt att man blir mindre och mindre. Vi får klura på ett bra ställe att träffas! 

Jag har jättevårt för att se någon skillnad. Jag vet att det är det och alla runt om kring mig säger att de ser stor skillnad men jag ser inget i spegeln. Mer än kläder som börjar sitta illa  

• JohannaLund

Då var mitt återbesök gjort! Sen flyttstart har jag nu gått ner 27 kilo. Vilket innebär att jag är lite mer än halvvägs! Först dietistprat och sen träffa kirurg. Glömde fråga hur mycket det var i cm jag gått ner. Det hade varit spännande. Dock fick jag uppmaning om att sluta mäta maten, jag mäter fortfarande med dlmått såå jag bara lägger upp max 1,5 dl. Det var tydligen inte bra, hur gör ni andra? Mäter eller ögonmått? Sen väger jag mig varje dag. Det gillades inte heller. Vilket ska minskas till en gång i veckan om 3 kilo för då är jag nere på tvåsiffrigt. Hur ofta väger ni andra er?

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)