• J2010

Gastric Bypass (GBP)

MizzPiggy skrev 2011-04-07 22:46:23 följande:
    J2010: hur kan du veta vilken månad du skulle få op om du blir godkänd redan nu?
    Går du genom landstinget?
    Hur länge har du väntat på bedömning?

Fråga till alla: i mina papper står de att jag fått tid för "undersökning" är det samma som "bedömning" ???
    På gruppinfon sa dem att dem som skulle på bedömning denna veckan, kommer troligtvis bli opade i juni månad om man blir godkänd.
  • J2010

Min kompis var på enskilt möte i går och fick reda på att hon ska gå ner 20 kg, innan op. Hon har nästan gett upp nu. Hon ska opas den 4 juli om allt går enligt planerna. Hon tror inte hon kan gå ner 20 kg. Jag har försökt och peppat henne, jag ska gå ner 15 kg, hon ska gå ner 5 kg mer. Hårt jobb gäller.
    Vad kan man annars ge för råd? Tycker inte hon ska ge upp nu, när hon väntat i ca 2 år.

• J2010

jag bara undrar, min kompis har fått en tid till op i juli månad, hon ska gå ner 20 kg med pulverdiet. hon har 1 månad och två veckor på sig ca, klarar man det? hon ska egentligen börjar 3 veckor innan op och flyta men för att vara säker på att hon går ner så börjar hon nu.

själv ska jag opas i augusti och ska gå ner 15 kg, har lyckats gå ner 5 kg, 10 kg återstår!

• J2010
    MizzPiggy skrev 2011-05-17 15:16:31 följande:
    J2010: jag har hört att dom inte opererar under sommaren!? Betalar din kompis själv? Var ska kompisen opa sig? De kanske är skillnad på landsting och privata huruvida dom opar under sommaren eller ej???
    min kompis betalar själv. hon ska opereras i kristianstad.
  • J2010
    MizzPiggy skrev 2011-05-24 17:09:25 följande:
    J2010: beror nog på hur stor man är från start ...
    Tja 175 kg kanske.
  • J2010
    MizzPiggy skrev 2011-05-24 18:05:16 följande:
    J2010: okej, ja då skulle jag tro att du fixar de om du är strikt o följer flytet ( antar att de är de du ska göra?)
    Det är en kompis till mig som började flyta i måndags. Hon tror inte hon klarar det, jag försäker peppa henne.

Jag börjar flyta i juli, ska opas i augusti.
  • J2010

Får man bekosta järntabletter och b vitaminer själv? Dem ska man väl ta livet ut????

• J2010
    MizzPiggy skrev 2011-05-25 20:28:31 följande:
    J2010: tror att man får dom på recept, men vet ej om de går under högkostnads skyddet?
    Det kanske är precis som man hämtar insulin och sprutor?? Gratis? Men man får det ändå på recept?
    Tittar i min pärm, men jag hittar inget om det.
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)