Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

Tjohalia
    Grattis till dig med till din operationstid
  • Maddisen80
    Mary Jo skrev 2011-02-22 08:44:16 följande:
    Nu är jag opererad! Känner mig lite öm men allt har gått bra!
    Vad bra att allt har gått bra. Lycka till med ditt nya liv.
  • Maddisen80
    Ariana3 skrev 2011-02-22 15:55:53 följande:
    Remissen är skickad. Läkaren var mycket positiv och tyckte faktiskt att det var ett klokt beslut jag tagit att undersöka ifall detta är utvägen för mig. Det känns bra men samtidigt nervöst. Nu börjar väntan.... jag vet att ifall min remiss blir godkänd är det en väntetid på ca 2 år där jag bor. Kommer isåfall åberopa vårdagrantin. Hur jag gör det får ni hjäpa mig med senare.
    Tankarna slår mig - är det här det rätta - gör jag rätt - borde det inte gå i alla fall. Jag har alltid trott att jag skulle klara det men har insett att då hade jag redan gjort det. Jag klarar inte det här utan hjälp och jag vill inte längre vara överviktig.
    Sen vet jag ju inte ifall jag blir "godkänd". Har bmi på 40,2, högt blodtryck, hjärtsjukdomar i släkten (pappa död hjärtinfarkt vid 60 år), sömnapne, astma. Jag tror detta borde räcka till men man vet ju aldrigt
    Så nu väntar jag med spänning....
    Hej jag håller tummarna att du får en operationstid. Beklagar sorgen att din pappa har dött :(
    Kramisar
  • Maddisen80
    Frusun skrev 2011-02-22 16:09:53 följande:
    EloHi: japp, jag var på mötet den 7:e. Satt i mitten på "killsidan"  Vad kul, då kommer vi ligga inne samtidigt, jag skrivs in den 8:e. Jag börjar tröttna på flytet, irritationen är på topp! Någon som har ett tips på vad man gör när man helst av allt vill tugga i sig högerarmen?
    Ska du flyta ännda till 8 mars ? De kan vara jobbigt , men försök stå ut jag vet att du klarar de . kramisar
  • Maddisen80
    Anne B M skrev 2011-02-23 09:26:49 följande:
    Hej!

Tack för era tankar .

Jag blev utskriven i måndags, UTAN en röntgen. Doktorn tyckte att eftersom att mina blodprover var "bra", hade lite högt CRP, men inte så mkt att det krävdes antibiotika tydligen, så kunde jag gott åka hem. Jag frågade då om det var normalt att ha så ont att man nästan svimmar av smärta, och nej, det var det ju inte sa han. Men varför skriver du då ut mig?!

Maken min mejlade "min" doktor igår, han var nämligen inte i tjänst då jag skrevs ut, och han fann det högst märkligt att jag blev utskriven UTAN en röntgen, och han uppmandade mig, via maken, att omgående ta kontakt med kirurgavdelningen, men Ersta står mig upp i halsen, så jag avvaktar. "Min" doktor är dessutom ledig hela veckan, så all cred till honom för att han svarade på mejlet.

Har ni som ansökt om medlemskap i gruppen på FB fått den godkänd? Jag har godkänt en del, men vet inte om det är några av er härifrån.
    Hej vilken otur du har. Vad dem skriver ut en förfort på avdelningarna man ska ju inte skrivas ut om man har ont tycker  jag och inte med högt crp heller.   Krya på dig ,hoppas att du får vara frisk snart.
  • Maddisen80
    Remia skrev 2011-02-23 11:54:03 följande:
    Tjohoooo!!!! 
    Har följt denna tråd och kanske skrivit något, men under annat namn.
    De ringde från kirurgen nu och gav mig en tid i mars... meeeeen... dumma jag har inte slutat röka så det blir framskjutet till maj. Trodde dock att det skulle dröja till hösten. Har ju för sjutton bara stått i kö sedan i november. Förvånad. Åberopade inte vg eller nåt.

Åh, jag är sååååå jäkla glad!!! Känner mig dock förbaskat dum som inte har lyckats med rökningen. Men nu jäklar. Nu är det slut. Nu fimpar jag.

De ska höra av sig i slutet av april, en månad innan op. Är det för att tala om ev flyt och så då?

GLAAAAD!!!!! Skrattande
    Grattis till operation hoppas att allt går bra, lycka till med att sluta röka med :) Vart ska du opereras `?
  • Maddisen80
    MissHellen skrev 2011-02-25 10:50:38 följande:
    Tack till alla grattis! Jag har dock fortfarande inte fattat, de känns så långt bort på någe vis..

De var någon som fråga hur lång tid de hade tagit. Från VC till operation blir de 1½år ungefär, vilket har känts som en evighet!
    Grattis till din viktminskning de är jättebra jobbat
  • Maddisen80
    RadarQueen skrev 2011-02-24 21:06:42 följande:
    *smyger n här efter att ha pratat med mig själv i förra*

Oj.. Fick idag brev från Sahlgrenska.. Först skulle jag ha 3 veckor med LCD men nu är det reducerat till knappt två. 10 mars är det min tur att åka in och karvas i =)  Förutsatt att det går att ordna med så kort varsel på barnets pappas jobb så han kan vara ledig. De hade lovat mig besked god tid :(

Men på lördag börjar jag med flytande.. Känns lite skumt att det gått så fort men det kanske är lika bra =)
    Grattis till operationstiden ,hoppas att de kommer att gå bra, här får du en lyckokram
  • Maddisen80
    Remia skrev 2011-02-24 07:50:05 följande:
    Tack tack. :) Men rökstopp blir idag. Ville inte slänga ciggen och har ingen i min direkta närhet att ge dom till.

Jag ska opereras i Växjö. Skönt att vara på hemmaplan. :)
    Hej vad bra att du fick operation  på hemmaplan
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)