Inlägg från: SilverEmma |Visa alla inlägg
  • SilverEmma

Gastric Bypass (GBP)

Du ringer själv runt till sjukhus och kollar deras väntetider. Sen väljer du själv var du vill få din remiss skickad. Jag tillhör själv region Skåne och skickade min remiss till Landskrona. Men jag ska opereras på carlanderska i Gbg då de hade kortast väntetid av de sjukhus jag pratade med.

Men det är inte alla sjukhus som tar emot patienter från andra län, vissa har tipsat om att ringa vårdslussen men jag kom själv aldrig dit.

• SilverEmma

Men jag tycker först att du ska ringa och jaga dem lite. Det verkar som att man måste ligga på ordentligt själv för att det ska hända något. Fråga hur det ligger till med vårdgarantin nu och om de kan hålla den.

• SilverEmma

MizzPiggy - antingen ringer du vårdslussen eller kan du kanske fråga där du har din remiss? Jag skrev själv ner några sjukhus jag har hört gott om och ringde och frågade, vissa gick och andra inte.

• SilverEmma
    1975 skrev 2011-02-22 15:44:26 följande:
    Anne ska det ju vara!!
    Hon har skrivit lite på FB-sidan.
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • SilverEmma

Grattis Reima! Står själv i valet och kvalet nu om jag ska sluta direkt eller vänta lite... Men nu har jag bara fem cigg kvar, vilket räcker två dagar för mig (är ingen storrökare direkt) Så jag har nästan bestämt mig för att sluta när paketet är slut... Eller passar jag på redan nu när jag blivit förkyld, det sätter sig alltid på mina luftrör. Inget gott att röka då...

• SilverEmma

Sannalouise - jag lever lite i den världen där det absolut inte skulle hända mig.

Men du har rätt... Fan... Ger bort de sista till en kompis som kommer förbi senare, klarar inte att bara slänga dem!

• SilverEmma

Klart ni har rätt... Det är ganska lätt att sluta just nu ändå eftersom luftrören inte mår bra. Röker max tre cigg per dag annars och har aldrig haft problem att hålla uppe en period innan. Har bara inte varit redo att sluta helt... Men fick en liten sporre för ett par veckor sedan. Min pappa lovade mig en rejäl summa pengar den dagen jag varit rökfri ett år... Nästan så att jag kan fixa brösten efter viktnedgången om jag inte får det betalt.

Så...nu är jag rökfri då.

• SilverEmma

Anne - Jag kan tänka mig att det är svårt att hålla uppe efter operationen. Risken är ju att man behöver ett substitut för maten man inte längre kan trycka i sig och ciggen är nog ganska enkla att ta till då. En kompis till mig var rökfri i sex år innan hon opererades men började röka igen efteråt.

• SilverEmma

Min första helt rökfria dag har gått bra! Tog min sista cigg igår morse. Men det underlättar att jag är snorförkyld och har jättebekymmer med luftrören... Blir nog värre när jag är frisk.

• SilverEmma
    Remia skrev 2011-02-25 09:33:23 följande:
    Stort grattis till dig.
    Jag fimpar helt idag. Hade några kvar och ville inte slänga. Sen firade jag av lite igår med lite alkohol och myspys för mig själv. (Vår helg började igår). Så nu gäller det. Nu är jag redo.
    Jag hade tre cigg kvar som jag faktiskt slängde. Jag har ju ändå betalt för dem och jag kan ändå inte röka nu utan att hosta lugnorna ur mig, vilket jag gör även utan cigg. Så jag ville inte hålla uppe en vecka tills mina luftrör är bättre, röka upp mina tre cigg och sen sluta. Det kändes lite dumt...

Jag är (och har alltid varit) mest en social-rökare. Jag blir röksugen när andra röker och gör gärna sällskap ut. Det kommer bli jobbigt till sommaren...sitta ute i trädgården och grilla, ett glas vin...oj vad det är gott att röka då! Men jag tänker inte så långt fram än. Mitt mål är att inte ha rökt tills operationen, sen tar jag ställning till framtiden efter det. Det känns lite lättare.
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)