Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

Gastric Bypass (GBP)

Vispan skrev 2012-01-17 21:18:00 följande:
    FRÅGA till ER:

Värnamo sjukhus, finns det operationserfarenheter av detta här???

Eller ni har andra ställen som det finns plus o minus på, vore intressant läsning :)   

Toodeloooo
    min remiss gick till värnamo men jag tog vårdgaranti och fick istället sophiahemmet i stockholm. rekommenderas starkt. dom är änglar.
    Planering är a och o......
  • littlemisstrouble
    Badfantasten skrev 2012-01-18 10:55:13 följande:
    Hur ser er medicin ordination ut???
    Kalcium 1 tablett 2 ggr/dag
    T. Betolxex 1 tabl/dag
    Multivitamin 1 tabl/dag.
    Järn tablett vid menstration 1 tabl/dag

Har förstått att läkare orinarar olika, hur ser din ordination ut???
    kalktablett 1 gång per dag
    behepan 1 tablett om dagen
    multivitamin 1 tablett om dagen

Järntablett vid mens 1 tablett om dagen
  • littlemisstrouble
    EmmaHenke skrev 2012-01-19 21:22:44 följande:
    En fråga med detta med magsjuka... Hur kommer det "sjuka" ut om man inte kan kräkas? Kanske dum fråga men jag bara undrar.
    ehm ja man får springa på toa helt enkelt. men det verkar ta längre tid att bli frisk faktiskt.
  • littlemisstrouble
    Muneca skrev 2012-01-19 20:21:58 följande:
    Har en nära vän som råkade ut för bråck i förrigår. Han har varit inne på sjukhus 2 ggr och dom har trott att det varit gallsten. Men denna gång gjorde dom ultraljud och upptäckte att det var bråck.. dom fick gå in via titthål och sy.

Har läst lite om detta på nätet, det är ju ganska allvarligt kan leda till döden i värsta fall.. han trodde att det var en allvarlig "dumpning" som han råkade ut för först.
    Man blir ju rädd att läkarna inte ska ta en på allvar och missa det?

Är det någon annan i tråden som råkat ut för liknande?

Har 2 1/2 vecka kvar till min operationen, börjat med flytande, 4 kg kvar till målvikten.. Fy vad kämpigt det är! Hungrig som ett djur!
    vad fick han för symtom på bråck då?
  • littlemisstrouble
    SilverEmma skrev 2012-01-20 07:15:57 följande:
    Är så lycklig!! Idag visade vågen 70 kg, vilket är min målvikt! På 10 månader har jag tappat hela 41 kg och jag mår så himla bra!! *sitter på ett rosa moln*
    GRATTIS
  • littlemisstrouble

jag fick köpa eget paket hibiscrub, tror jag det var

fick inga värktabletter förutom alvedon utskrivet. tyckte inte dom hjälpte ett dugg så efter ett par dagar fick jag tradolan utskrivet men dom mår man ju så illa på. då skulle man få något för illamåendet utskrivet också. hm, en tablett för biverkning på tabletten. gick tillbaka till alvedon och hade lite ont istället

• littlemisstrouble
    Muneca skrev 2012-01-30 09:51:06 följande:
    Opas om 1 vecka, mitt nuvarande BMI ligger på 35,3.. Känner mig mer o mer nervös.
    Svårt att planera längre än till operationen. Sonen fyller år i början av mars, känns inte som att jag kan tänka så långt just nu. Fler som kände så strax innan operationen? Dvs att det inte gick att planera längre?
    Du ska tvärtemot faktiskt planera som att du ska leva precis som vanligt. Gör roliga planer för framtiden. En positiv inställning gör under för kropp och själ. OP kommer gå bra och du kommer få ett piggare bättre liv
  • littlemisstrouble
    FamiljenHietala skrev 2012-01-26 23:09:05 följande:
    Finns det ingen kvar i denna tråd som varit opererad mer än 1-3 månader?

Detta är andra gången jag frågar en fråga men inte får ett svar!
    Jag har varit opad i 10 månader och hänger fortfarande kvar. tycker det var så bra att man kunde fråga andra innan op och svarar nu själv på frågor om jag kan för dem som inte är opade än och även de som är det.
  • littlemisstrouble
    mapena skrev 2012-01-24 19:54:36 följande:
    Hej! Jag har följt den här tråden länge nu, och jag tog steget för några veckor sen och gick till VC och fick en remiss skickad. Jag bor i Västmanland och min remiss skickas först till Västerås och sen vidare till Uppsala. Jag har dock funderat på att åberopa fritt vårdval eller vårdgarantin (vad skiljer de två åt egentligen?) eftersom det är ganska lång väntetid här. Måste man ringa till sitt eget sjukhus först innan man ringer andra sjukhus och ser om de kan ta emot en? Det är ju inte fasligt långt till varken Sophiahemmet eller Norrtälje, så jag tänkte höra av mig dit, för vad jag har hört så har de inte så lång väntetid. Har någon erfarenhet av de ställena? :)
    jag opades på sophiahemmet och jag säger som jag sagt många gånger i denna tråden. dom är änglar där. oavsett vad du har för fråga kan man ringa sjuksköterskan där och hon svarar med lätthet på allt. kändes bra att komma till dom även om man var nervös och rädd för att opas. rekommenderas.
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)