Gastric Bypass (GBP)
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Hjälp please!
Nu är min fråga, är det farligt att ta reductil sista månaden? Tänker då om det är blodförtunnande eller nått (är inte så kunnig inom ämnet)?
Tänkte börja ta det varannan dag. Vet ej dock om jag ska ta dom i januari eller om jag ska börja med detta i december för att motstå frestelserna bättre och vänja magen vid mindre portioner?
Eller är det bara dumt att ta dom sista reductiltabletterna?
Tycker det är lite dålig uppföljning efter op faktiskt. läkaren ringde en gång efter 3 månader. han fråga om man mådde bra och om man hade mediciner så det räckte ett år sen la han på. hann inte ens ställa nån fråga. efter det har jag inte haft nån uppföljning alls.
om drygt 3 månader har det gått ett år.
hur mycket uppföljning har ni andra haft?
tycker det här med maten är enkelt efter operationen faktiskt. jag kan gå ut med mina vänner och äta utan problem. jag äter självklart inte lika mycket som personer som inte gjort en op, inte heller äter man den fetaste maten på menyn men det funkar. på ex lunchbuffe kan man ju ta den mängden som passar mig och välja det man vill ha.
trodde före op att det skulle bli väldigt besvärligt med mat men sålänge man håller sig till en viss mängd och sådant man inte dumpar på (för fett ex) så är det inga problem.
För er som ännu inte upptäckt hur det är att ha magsjuka efter en op så kan jag ju meddela att det känns tusen resor värre än före op eftersom det är i princip omöjligt (för mig iaf) att kräkas...HUUUA!
Ja jag vet inget trevligt ämne men blääääh säger jag bara