Inlägg från: Efraim Barkbit |Visa alla inlägg
  • Efraim Barkbit

Gastric Bypass (GBP)

Det tragiska med GBP är att det är ett icke reversibelt ingrepp som har många vanliga och allvarliga biverkningar. Att det dessutom kostar samhället drygt 100000:- utan kbt per operation spär på frågetecknen. 

Ett nytt alternativ som är effektivare, billigare, reversibelt och i princip utan biverkningar är den i Europa ganska nya Aspire-metoden. www.minamedical.se

Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Efraim Barkbit

Varför vill så många göra GBP när det finna alternativ utan de hemska biverkningarna?

• Efraim Barkbit
    BHJE skrev 2015-03-07 12:08:41 följande:

Varför cirkulerar du o skriver i en tråd som du inte har nått intresse av? Folk väljer att inte svara dig för du tillför inget positivt så tycker du ska lämna gruppen och leta dig vidare. Att göra en OP är inget som bestäms i en handvändning och jag tror nog fler än jag läst på om allt som finns att läsa om hjälpen som finns och har man sen fattat sitt beslut, vem är då du att komma som gubben ur lådan?!

Cirkulerar vet jag inte men jag är definitivt intresserad av ämnet och har skrivit 2 inlägg då det är en öppen tråd.

Hur vet du vilka personliga erfarenheter jag har kringa GBP eller alternativen?

Eftersom du har läst på så noga så kanske du kan redogöra för varför GBP är att föredra framför ett reversibelt ingrepp (som ex ASPIRE) ?

Känns lite obehagligt att du försöker diktera vem som får skriva i tråden eller inte.
  • Efraim Barkbit
    Min lycka skrev 2015-01-29 21:34:09 följande:

Jag funderade på att göra en gbp men valde att göra en aspire-op i stället.

Så mycket bättre på många vis.

Ett litet ingrepp. man får en mentor o så kbt.

Ville bara tipsa om denna metoden i stället.

www.aspiremetoden.com/

Sorry missade ditt inlägg. När påbörjade du din behandling? Hur har du upplevt den kontra vad du hört om GBP?
  • Efraim Barkbit
    BHJE skrev 2015-03-08 17:26:20 följande:

Återigen, jag tror inte att här är någon som valt att göra denna OP utan att läsa på och väga för- och nackdelar samt att man funderat väl länge på att göra den. Ditt inlägg var ju inte direkt nyfiket positivt utan gav vibbar av alla andra som florerar i trådarna och spyr galla över och ifrågasätter folks val. My bad om du inte tillhör dem men det är vibben man fick och får. Här är ingen som dikterar något men OM man nu förr är inne på Aspire, varför då inte välja att söka sig till trådar om just det istället för att fråga runt i en tråd där folk redan har bestämt sig efter alla sina funderingar...

Frågor brukar vara ett tecken på nyfikenhet. Din tolkning om galla säger mer om dig du verkar en smula snarstucken ärligt talat.

Du ville inte svara på min fråga? Du kanske inte har tagit reda på så mycket trots allt.

Nä, jag tycker det är intressant att höra hur GBP-anhängare resonerar. Särskilt kopplat till alternativen. Så du får nog leva med att jag fortsätter skriva här
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)