Inlägg från: Belinda04 |Visa alla inlägg
  • Belinda04

Gastric Bypass (GBP)

Hej 

Är helt ny på denna tråden och hoppas att det är okej.
    Jag är precis i startgroparna inför en möjlig GB operation. En remiss av min husläkare har skickats till Varberg Sjukhus och jag har nu blivit kallad för ett första möte med en läkare, ska dit om två veckor.
    Är det någon som har erfarenhet utav Varberg Sjukhus?
    Förstår det som att denna läkaren ska sedan besluta om man blir godkänd för OP eller inte…
    Jag har ett BMI som ligger över 40 kan det vara en anledning till att bli nekad OP?

• Belinda04

Imorgon ska jag till Varberg och träffa en kirurg för att få ett godkännande eller ej till Op… 
    Nu när jag går här hemma, börjar jag bli riktigt nervös… Vet inte riktigt vad jag ska vänta mig.

• Belinda04

Hej hej
    Ja jag blev beviljad op. men innan jag får en tid för operation ska jag gå på ett gruppmöte som är om fem veckor.
    Samt ska jag gå ner sju kilo.. så nu har kampen börjat.
    Mitt mål är att jag har gått ner mina kilon tills denna träff så jag sedan kan komma på ett möte och få ett datum.

• Belinda04

Hej hej
    Igår var jag i Varberg för mitt sista läkarbesök och fick nu godkänt för en operation, det betyder att jag inom tre månader har rätt att bli opererad. Tyvärr hade de inga fler operationstider innan sommaren utan den närmsta tiden är i september. Jag har med det rätt att åberopa vårdgarantin och tänkte så göra. Ska ringa till vårdgarantinstelefonjour imon... Någon som har erfarenheter av att vårdgarantin och bli opererad på en annan ort än där ni började undersökningen??

Ha en skön dag

• Belinda04

Hej Hej,

Tack för era svar.. Jag känner mig rätt redo, är väldigt nöjd med varberg på det sättet de har inte bråttom med operationen. Var där i januari för mitt första möte, fick då en målvikt att gå ner sju kilo med motion och bättre kostvanor och har nu lyckats gå ner tio kg. Sedan har jag varit på gruppmöte och möjligheten till kurator. Har ett fantastiskt stöd runt om mig. Så redo är jag. =)) Men tack för din omtanke Isidor2013 =)

Det får bli ett samtal till vårdgarantin imon och se vad de säger. 
    Önskar er en trevlig kväll. 

• Belinda04

Hej Hej

Jag gjorde min GBP operation den 9 juni så lite över tre veckor sedan nu. Men känner att min viktnedgång inte alls har tagit fart. Är detta vanligt att man går direkt in i en platå efter en operation. Läser om alls fantastiska viktnedgång och blir själv så osäker på om detta lyckades. ://

• Belinda04

Skönt att höra...
    Jag gick ner 14 kg inför operationen 5 av dem var under väldigt kort tid, har sedan tre veckor tillbaka gått ner tre kilon så det är säkert som du säger en kroppsomställning. Men man blir så osäker och när huvudet börjar spela att spratt så är det extra jobbigt.

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)