provalarm skrev 2014-04-03 02:16:53 följande:
AnnaHbg: Det BMI:et är historia nu och kommer förbli historia
Det är en rätt skön känsla att vistas bland folk och inte känna att man sticker ut som en "sore thumb" samma sak med bikinin.. det bli liksom en milstolpe. H&M hade rätt skapliga trikåklänningar för sommarens utvävningar till en rätt hyfsad peng
Jag op:ades 23 spetember 2013 och hade ett BMI på 41 nu på 86-ish kilo så har jag ett BMI på 29 och jag är ändå 172 cm. Enligt BMI-chart ska jag då vara fetmatisk men det är jag inte rent visuellt i alla fall så jag tar BMI med en nypa salt... eller 25 nypor.
Ang. Bubbles något syrliga inlägg: Låt mig äta det jag vill på min semester så kan du i Herrans tukt och förmaning äta det som du anser vara strikt och nyttigt... Hade du gjort det från början så hade du kanske inte behövt besöka denna tråd och gasta åt mig. Men sent ska syndaren vakna....
Jag skördar det jag sår och jag kan tillräckligt mycket Dietik och Näringslära ( ja, det tillhör mitt jobb faktiskt) för att fatta att jag kan ge fullkomligt f*n i det för en kort period så ...ta din besvikelse och koka dig nån bukett broccoli och låt mig sköta mitt.
En GBP innebär inte att vi slutar leva.
MikuAndSaraLi : Gratulerar!!
Då missförstod du mitt inlägg å det grövsta om du tror att jag äter strikt och nyttigt jämt. Men att tycka det är toppen man gick ner trots att man tryckte i sig massa onyttigt på semestern är lite tokigt. Alla kanske inte kan äta som du och ändå gå ner. Sedan är det också så att så småningom om man äter onyttigt ofta (nu sa jag inte att du gör det) så kommer man att gå upp i vikt igen. Tyvärr. Och att i detta forumet läser många som vill och ska opas och då kanske det är onödigt att skriva att man kan äta som vanligt och ändå gå ner för det är inte optimalt.
Jag läste bara sista sidan efter att inte ha varit inne i tråden på typ minst ett år, då blev jag ledsen av det jag läste helt enkelt så som jag skrev.