Inlägg från: Anni Me |Visa alla inlägg
  • Anni Me

Gastric Bypass (GBP)

Hej alla, jag har smugit runt och läst här ett bra tag och tänkte jag skulle ge mej till känna nu :)

Jag har länge funderat på en gbp operation, båda mina systrar har gjort det med bra resultat men jag har inte känt mej riktigt redo förens nu!

Jag har valt att göra operationen privat dels för att jag inte riktigt är uppe i BMI 40 som det är i Göteborg och dels för att slippa väntan. Nu är en bra tid i mitt liv för att göra operationen.

Fick idag klartecken från banken att lånet blir beviljat och jag ringde calanderska idag så fort jag fick svaret från banken. De skickade en hälsoblankett idag som ja ska fylla i o skicka in o får sedan svar i nästa vecka om när operationen bli. Ser ut att bli i mitten av mars. Jag är nervös men längtar otroligt mycket nu när jag väl har bestämt mig.

• Anni Me
    JohannaLund skrev 2014-02-07 19:37:00 följande:

Hej hej! Vad skönt att allt är i rullning nu, när man bestämt sig vill man ju få operation helst igår! Jag har hört och läst massa bra om calanderska så det blir säkerligen superbra. Vad har du för BMI idag ?
    Ja det känns jätte skönt! Fick hälsodeklarationen på posten idag, efter stt ha pratat med calanderska igår eftermiddag, det gick snabbt :)

Jag ligger på 39 i BMI.

Jo jag har oxå hört mycket bra om dom och båda mina systrar har gjort gbp operationer där och varit jätte nöjda :)
  • Anni Me

Hej alla hur går det för er här inne? Dålig aktivitet på tråden.

Jag skickade iväg min hälsodeklaration till calanderska i förrgår, så i nästa vecka får jag besked om tid o möte för provtagning o grejer

• Anni Me
    JohannaLund skrev 2014-02-13 21:01:46 följande:

Anna hbg: men åh vad roligt att ni fyller så tätt och att få barn på sin födelsedag, bättre present får man inte! Jag måste så klart fråga: var det uttänkt? ;)

Anni me: Det går bra, jag är på tvåsiffrigt nu! Med en startvikt på 130 kilo så har jag nu gått ner 31 kilo! :)

Vad spännande, lycka till med allt. Hur lång flyttid har calanderska, om ens någon?

Härligt med tvåsiffrigt! Grattis till alla tappade kilon :)

Calanderska har 2 veckors flyt om man har BMI mellan 35-40, vet inte hur långt det är om man ligger högre
  • Anni Me

Nu har jag fått min op tid, den 13 mars kl 9.30 opereras jag!! Ska träffa kirurg och dietist på torsdag. Nervöst nu!

• Anni Me

Ihhh insåg precis att i morgon är det bara 2 veckor kvar till min operation! O i morgon ska ja oxå träffa kirurgen och dietisten och ta prover inför open. Börjar bli riktigt nervös nu

• Anni Me
    Em95 skrev 2014-02-26 14:05:14 följande:

Hur länge har alla fått vänta på operationen?

1vecka? 3månader? 5år??

Ca 1 1/2 månad. Men jag gör den privat så då är det inga direkta väntetider.
  • Anni Me
    Em95 skrev 2014-02-26 23:52:11 följande:

Vad menas med privat?

Betala själv?

Jag har pratat med dem på VC som ska skicka mig vidare. Kan jag få vänta ca 2månader då?
    Ja jag betalar den själv.
  • Anni Me

Nu har jag träffat kirurgen och dietisten. Känner mej mycket lugnare nu så det känns skönt. Det va lite roligt för dietisten hade själv gjort en gbp operation för 5 år sedan, så hon visste verkligen vad hon pratade om.

Väldigt trevlig och snygg kirurg oxå ;) kan ju inte gå fel då. På söndag börjar ja med pulver, blir inte riktigt 2 veckor, men kände att jag vill ha sista helgen nu innan.

• Anni Me

2 dagar på flyt gjorda och minus 1.9 kilo hittills :) bara resten kvar... :)

• Anni Me

Såå glad, idag stog vågen på 2 siffrigt :) det är med pulver är inte så illa ändå :)

• Anni Me
    Anna Hbg skrev 2014-03-05 09:03:01 följande:

AnnieMe: Grattis! Den gränsen är helt underbar att passera! :)

Tack! Ja det känns helt fantastiskt, va lääänge sen vågen stod på 99,7 :) aldrig mer över 100!!
  • Anni Me

Nu är jag över på den andra sidan :) opererades vid 9.30 i morse och allt har gått kanon. Jag mår jätte bra, inte ont och inget illamående.

• Anni Me

2 1/2 månad lite drygt sen op och det går otroligt segt just nu. Tror jag är på en platå för det har inte hänt nåt på flera veckor, nåt hekto upp och nåt hekto ner. Sååå segt! Hoppas att denna platå ska vara över snart!

• Anni Me

Börjar närma mej 6 månader som opererad och jag mår bättre än någonsin :)

Är alldeles strax nere på normalt BMI, ligger på 25.8 idag, så bara nåt kilo kvar innan jag inte är överviktig längre. Har gått ner 37 kilo och väger idag 66.9 kilo. Livet är såå underbart!

• Anni Me
    Anna Hbg skrev 2014-08-20 22:24:33 följande:

Anni Me: Grattis! :) Kul att det gått så bra. Själv har jag en bit kvar till normalviktig då jag ligger på bmi 29 nu men är ändå jättenöjd med mitt resultat som är minus 56 kg sen i november.

Tack :)

Härligt! Klar du ska vara nöjd, 56 kilo minus är ju hur bra som helst!
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)