Simben skrev 2013-09-28 07:28:19 följande:
Fru filidutt: sa han varför han ändrat sig? Var det din önskan från början att göra DS? Vad är en DS? Jag ska på gruppmöte i Kalmar i slutet på oktober och vill göra en sleeve. Funderar mycket på om hur jag ska få kirurgen att gå med på det. Pratade ni nåt om sleeve?
Det var han som föreslog det vid första mötet och han sa inte varför han ändrat sig. Han gick från att tyckande skulle göra DS pga att det är större viktnedgång med den metoden och ett mer hållbart resultat till att inte tycka det skulle göra nån större skillnad för mig (att ingen av op-metoderna skulle få mig att nå normalvikt). Jättemärkligt tycker jag och jag måste säga att det inte ingav något förtroende för honom direkt..
En Duodenal Switch innebär att man gör en sleeve först och sen även kopplar om tarmarna. Så vi pratade om sleeve eftersom det skulle vara en del i min operation. Han sa att enbart sleeve rekommenderas främst till dom men mindre övervikt (runt bmi 30).
Prata med kirurgen om hur du tänker och varför du skulle föredra sleeve och se vad han säger. Fått intrycket att dom är ganska öppna till ens egna önskemål men till en viss gräns förstås. Dom vill ju göra det som dom tror är bäst för dig.