Inlägg från: Bianca76 |Visa alla inlägg
  • Bianca76

Gastric Bypass (GBP)

Hej! Här är en till som skall opereras i Simrishamn, skall på första mötet i morgon

• Bianca76
    Anna Hbg skrev 2013-10-29 00:23:17 följande:
    JessicaF: Jag skulle fått vänta ca 7-8 månader på första besöket/informationsträffen i Landskrona till en början men fick sedan hem en lapp att de skickat mig vidare till Simrishamn och Astra medica pga för långa köer och då gick det undan. Var hos min husläkare i augusti, kom på infomöte och utvärdering den 11/10, där jag blev godkänd och fick operationsdatum den 18/12 sen ska jag tillbaks den 6/11 för infomöte nr 2 så det gick rätt snabbt :) Jag ska gå ner minst 5% av min kroppsvikt till operationsdagen annars genomför de den inte så har redan börjat med mitt flyt och kommer väl i stort sett hålla på fram tills det är dags fast jag redan uppnåt det målet efter 2 veckor . Har inte ett visst antal veckor där utan en individuell % av vikten man ska gå ner. Ju mer bukfetma du har dessto större % ska du ner för att minska fettmängden kring levern, minst 5% och max 10% är det som gäller i Simrishamn.

Hej! Såg att du också skall opereras i Simrishamn, skall på mitt första möte i morgon. Så var bor du?
  • Bianca76
    Anna Hbg skrev 2013-11-08 00:28:23 följande:
    Bianca76: Jag bor i Helsingborg. De är jättegulliga där tycker jag och får en att känna sig välkommen. Var på mitt 2:a möte igår och får kanske op redan i slutet av november *hoppas* :) Var bor du?

Vad kul då bor vi närma varandra, jag bor i Kävlinge. När var du på ditt första? Frågan är om jag hinner få min operation innan nytt år. Ha en bra dag/Lina
  • Bianca76
    Anna Hbg skrev 2013-11-08 22:30:55 följande:
    Bianca76: Inte speciellt långt alls då nej :) Jag var på första mötet den 11/10. Hur gick det för dig idag då?

Allt gick bra, skall opereras den 17 december
  • Bianca76
    Anna Hbg skrev 2013-11-09 22:17:50 följande:
    Bianca76: Vad kul :) Dagen innan mig då. Hur känns det?

Det känns kanon
  • Bianca76
    Anna Hbg skrev 2013-11-09 22:17:50 följande:
    Bianca76: Vad kul :) Dagen innan mig då. Hur känns det?

Då ses vi kanske där Har du börjat flyta?
  • Bianca76
    Anna Hbg skrev 2013-11-11 13:58:48 följande:
    Ja, jag har hållit på med det ett tag nu och är 2 hg från min målvikt så hoppas verkligen jag får min operation lite tidigare *håller tummen*
    Sååå trött på det nu efter ca 4 veckor Rynkar på näsan

Ja, vem vet Glad Du får hålla utkik efter mig på sjukhuset. Har ju en bild på mig här Tungan ute 

Inte från målvikten väl, för då väger man ju normalt Hur mycket skulle du gå ner?
  • Bianca76
    Anna Hbg skrev 2013-12-07 03:25:03 följande:
    JohannaLund: Hur har det gått för dig? :)
    Har du blivit operaread än?
  • Bianca76
    Anna Hbg skrev 2013-12-07 22:58:01 följande:
    Bianca76: Ja,jag blev opererad den 27/11. Hade lyckats gå ner så pass mycket så operationen blev tidigarelagd :) Hur går det för dig?
    Jodå, det går bra. Har redan gått ner mina kilo. Men står fast vid mitt datum (17 dec) jobbet inställt på det! Hur mår du? gått ner något?
  • Bianca76
    Anna Hbg skrev 2013-12-08 19:02:59 följande:
    Bianca76: Bra jobbat! :) Jag är ju föräldraledig så var lite mer flexibelt här. Min sambo är hemma med sonen så länge jag är sjukskriven. Mysigt att hela familjen är samlad :) Är lite trött men annars mår jag bra. Var uppe och hoppade igen efter 2 dagar! Japp, bara rasar i vikt. Har gått ner 8kg sen operationen och 18-19 kg sammanlagt.
    Grattis
  • Bianca76
    Anna Hbg skrev 2013-12-14 22:56:01 följande:
    Bianca76: Nu är det snart dags för dig. Hur känns det?
    Japp, på tisdag. Jag är rätt nervös. Mår du bra?
  • Bianca76
    Anna Hbg skrev 2013-12-16 01:42:50 följande:
    Bianca76: jag vet :) Håller tummarna för dig. Vilken tid ska du vara där? Jag var också jättenervös men det gick ju bra :) Mår bättre och bättre hela tiden och börjar återfå lite energi nu. Har du med dig någon till sjukhuset eller åker du dit själv?
    Jag skall vara där klockan 07:00 i morgon, så det blir till att gå upp i ottan. Min pappa kör mig dit & hämtar mig Skönt att du blir starkare!
  • Bianca76
    Anna Hbg skrev 2013-12-16 09:39:20 följande:
    Bianca76: Då är du först ut så borde komma in snabbt :) Vet vad du menar. Vi körde härifrån 5.30 på operationsdagen så var lagom pigg. Måste uppdatera hur det gått sen när du mår bättre! :)
    Absolut, hör av mig
  • Bianca76
    Anna Hbg skrev 2013-12-16 09:39:20 följande:
    Bianca76: Då är du först ut så borde komma in snabbt :) Vet vad du menar. Vi körde härifrån 5.30 på operationsdagen så var lagom pigg. Måste uppdatera hur det gått sen när du mår bättre! :)
    Allt har gått bra, det är ett heltidsjobb med all mat & dryck. Hoppas allt är bra med dig? Hur går det med din vikt? Kram
  • Bianca76
    skånetjej83 skrev 2013-12-17 06:31:43 följande:
    här har ni en tjej på 30 år som bokat tid till VC. Sköterskan jag pratade med pratade om dietist men jag känner att jag provat allt. kanske bättre att skicka egenremiss istället? Jag har varit överviktig hela mitt liv, både som barn och vuxen. hade en kort period på 6 månader innan jag fick första barnet där jag hade lyckats gå ner 27kg pga en depression men annars så har jag varit en tjockis alltid och det är så trist när man inte kan leva som man egentligen vill, bara för man e tjock. är 165cm lång och väger 100kg. BMI 36.7. Mamma med diabetes, pappa med högt blodtryck, farbror med diabetes och högt blodtryck. Tror ni att dom nekar en op då? BMI gränsen är 35.

ni som gjort egenremisser i skåne; hur har det gått för er? jag är så rädd att bli nekad!
    Hej! Jag har gjort en egenremiss & blev opererad den 17/12 i Simrishamn.
  • Bianca76
    JohannaLund skrev 2014-01-12 15:35:43 följande:
    Äh! Jag tror inte viktnedgången är det viktiga just nu. Störst fokus ligger förhoppningsvis på hur man mår och att man kan äta. Står vågen helt still? Äter du mellanmål? Förresten, är vi fler från Skåne här? Jag funderar på en gbp-fika/träff till våren. Det borde vi väl kunna få ihop?
    Jag hänger gärna också med på en fika, om man får?
  • Bianca76
    JohannaLund skrev 2014-01-12 17:55:49 följande:
    Anna hbg: får ni någon enskild tid med dietisten något? Vi får bara gruppinfo. Ja, jag har också sett den boken. Sen får finns det tydligen en uppföljning också, för de som opats för något år sen.

Bianca76: Såklart! :) vart i skåne bor du? Jag bor i Lund och kan vi gissa att Anna bor i Helsingborg? :)
    Jag bor i Kävlinge
  • Bianca76
    Anna Hbg skrev 2014-01-15 17:16:52 följande:
    Var på återbesök i Simrishamn idag och har gått ner 20,2 kg, -22cm i midjan samt -17cm runt höfterna! Woohooo :)
    Wow, grattis Anna!
  • Bianca76
    Anna Hbg skrev 2014-01-17 12:04:13 följande:
    Tack tjejer :) Har märkt att kläderna är för stora men trodde inte att jag minskat så mycket som jag gjort. Ska bli spännande att se det fortsatta resultatet :P När ska ni på era återbesök?
    Jag skall den 29 januari, dock bara 6 veckors kontroll!
  • Bianca76
    Anna Hbg skrev 2014-02-23 11:12:32 följande:
    Verkar äntligen ha lossnat lite. Minus 2,5 kg den här veckan :D
    Grattis, hoppas allt är bra med dig? Hur går det med flytten?
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)