Familjen Kaos skrev 2013-11-11 22:32:09 följande:
har en fråga till er som har gjort op!!!!!!
jag opererades för 7 veckor sedan gick ner 10 kg på 2 veckor sen sa det typ stop 3 kg på 5 veckor det kan ju inte va normalt jag äter bra kan ,kanske lite för lite jag pallar inte vad gör jag för fel ???jag ska börja träna nästa vecka
har tyvärr haft en del problem magvärk varje dag mår illa ofta kan inte direkt säga det är det bästa jag gjort hoppas jag känner så längre fram men just nu ångrar jag mig
Det är helt normalt! Jag gick inte ner NÅGOT på 2 veckor. Tänkte direkt att "nej, inte ens en operation hjälper mig." Det är de s.k. platåerna man hamnar på ibland. Kroppen fördelar vikten jämnare, kroppen återhämtar sig efter det stora ingreppet vi har gjort och/eller den chocken kroppen får av att gå ner snabbt i vikt och lite mat.
Det kommer att hoppa igång igen. Tålamod är en dygd! Fortsätt bara på samma spår som du gör.
Få i dig vätska bara och mycket proteiner. Du kan köpa hem pålägg som du tar som mellanmål, 2-3 skivor att tugga på med lite juice.
Om du mår illa bör du kontakta ditt opererande sjukhus, så ska du inte ha det. Dricker du tillräckligt?
Ring ditt sjukhus så att inget allvarligt är på gång. Hörde senast igår om en tjej med illamående som hade en läckande magsäck. Nu kanske du inte har ont i magen, men ring!