Inlägg från: Familjen Kaos |Visa alla inlägg
  • Familjen Kaos

Gastric Bypass (GBP)

hej

helt ny i tråden jag fick i dag ett OK för op jag ska dock göra gastric sleeve men svårt att hitta den grupp så tar alla info och tips och hjälp härifrån 

William-98 Nelly-04 Jamie-07 Stella-09
  • Familjen Kaos

Hej Är SUPER nervös ska opereras på mån och kommer göra en gastric sleeve någon annanstans gjort det???? Jag är i behov av tips vad jag ska planera att ha hemma när jag kommer hem ( mat) ? De första veckorna är de jag mest jag behöver hjälp mig Har många bra maskiner så kan göra massa bra flytande mosad mat juicer osv men behöver tips Jag har haft tur behöver inte ta detta med flyt så ordagrant behöver bara dra ner nu de sista dagarna kör delvis flyt men äter knappt något för att vänja mig ( detta efter samtal med kirurg)

• Familjen Kaos

Kan berätta att jag slapp 2 veckors flyt bor i Stockholm och på ersta och de brukar rek 2 veckors flyt men man kan slippa om man har bra värden när de kollar fettet i levern mina värden var bra :) tur trots allt jag har soppor och jag vet jag måste det efter men det är helt ok för man kan inget annat Det gick fort för mig trots väntetid min remis gick ifrån vårdcentralen sen knappt 3 mån fick jag gå på 2 gruppmöten i juni, jag fick läkartiden i juli och fick då klartecken kunde gått fortare med op men det var sommar så op blev nu i sep :) Är glad och nöjd jag tar inte lätt på detta, har gått ner 30 kg på egen hand men sen fick jag 2 barn till och min kropp och allt annat gick åt skogen så nu ska jag ner 40 kg hoppas vara färdig till juni 2014 ( man kan ju hoppas)

• Familjen Kaos

har en fråga till er som har gjort op!!!!!!

jag opererades för 7 veckor sedan gick ner 10 kg på 2 veckor sen sa det typ stop 3 kg på 5 veckor det kan ju inte va normalt jag äter bra kan ,kanske lite för lite jag pallar inte vad gör jag för fel ???jag ska börja träna nästa vecka 

har tyvärr haft en del problem magvärk varje dag mår illa ofta kan inte direkt säga det är det bästa jag gjort hoppas jag känner så längre fram men just nu ångrar jag mig 

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)