Inlägg från: Beibikär |Visa alla inlägg
  • Beibikär

Gastric Bypass (GBP)

Hej!
    Tror att jag kanske hör hemma i denna tråd...funderar på GBP, och väntar på kallelse till polikliniken för bedömning om det är ett alternativ för mej. Intressant att läsa om hur ni andra har det  

• Beibikär
    Jag ringde idag polikliniken bara för att kolla om de säkert fått min husläkares remiss. Ssk berättade att kallelsen kommer att skickas nu i dagarna och jag får en läkartid första veckan i sept! Hon bad mej gå till lab å ekg i nästa vecka...oj! Jag som trodde jag skulle få vänta i månader bara på detta första läkarbesök. Tänk om det inte är någon lång op-kö i Vasa det här kan ju gå snabbt, blev faktiskt lite till mej
    Håll tummarna nu att jag blir satt i kö!!
    Det känns så rätt att göra detta  
  • Beibikär

Lycka till sextiotrekg!

Själv väntar jag på den 4.9 då jag ska få träffa läkaren för bedömning om jag kommer få göra en op...men jag tror nog jag får, för jag har redan fått remiss för lab och ekg och sådana undersökningar som behövs inför op. Annars skulle han väl inte vilja att jag går och tar dem innan besöket? Hoppas ni håller tummarna för positivt besked, jag är så trött på mina stora kropp och detta att inte orka röra sej utan att bli trött och svettig... 

• Beibikär
    har nu träffat läkaren, vi hade bara 20 min tid så det blev för stressigt men remiss skulle hon skriva, ville bara först ha mer blodprover pga avvikande sköldkörtelsvar, och så vill hon göra en gastroscopi för att jag har strul med magen. Men så sa hon till mej att hon skulle inte göra operationen, att ho vill inte avråda mej, men...jag blev lite skraj av det uttalandet! Känns som jag måste tänka igenom allting nu igen. Tänk om detta inte är det rätta för mej???
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)