Inlägg från: Ampellilja |Visa alla inlägg
  • Ampellilja

Gastric Bypass (GBP)

hej jag undrar till er som gjort denna op vad de kostar om man går via en vårdcentral som skickar remiss till de? 

• Ampellilja

okej tack för svaret.. jag ska nämligen påbörja en utredning om att få göra en sådan.. har kämpat i 10 år med min vikt o haft dietister och grejer men de hjälper inte :(

• Ampellilja

jag har fått en remiss för gastric bypass nu :D så jag bara väntar på att få kontakt med läkare o så, har varit inne på samtal o så med så nu väntar jag på läkaren som utför den :D ska bli så underbart att få göra den 

• Ampellilja

Måste fråga er hur de e med denna måltidsersättning man ska ta.. hur de funkar innan op. får man bara äta de eller kan man variera de lite så man bara byter ut vissa mål?? 

• Ampellilja
    Camillapunktslut skrev 2013-03-04 17:27:38 följande:

Man ska bara dricka shakes. För att kroppen ska komma in i ketos och bränna fett.
    hur lång tid innan ska man bara dricka det? 
  • Ampellilja
    Moflo skrev 2013-03-06 11:30:09 följande:

Som med allting kring den här operationen varierar det från sjukhus till sjukhus, men jag tror det vanligaste är att man har en flytperiod på ca 2-4 veckor, beroende på bl.a. BMI. Vissa sjukhus har även ett viktkrav i samband med flytperioden, att man ska minska ett visst antal kilon eller procent av din kroppsvikt.
    Det är också olika för vilka soppor/drycker man får använda sig av, vilket märke alltså.
    okej tack för svaret. hoppas bara jag får min operation snart :D
  • Ampellilja
    kymaro skrev 2013-03-05 20:20:35 följande:
    Grattis! Hoppas allt flyter på bra för dig nu :)
    din blogg var mycket inspererande.. jag har ett lite högre bmi än va du hade när du skulle börja. men jag blir glad av o läsa de du skriver om!! 
  • Ampellilja

hej tänkte höra med er.. hur e de om en läkare skickat iväg remissen??? hur stor e risken då att op inte skulle bli av? fr min remiss e skickad o väntar på tid till läkare 

• Ampellilja
    kymaro skrev 2013-03-18 13:07:30 följande:

Jag vart nekad pga min ålder, var för yng. men jag gick ny utredning i annat landsting sen och vart godkänd :)
    får man fråga om ålder? ifs har jag läst något mellan 18 o 45 är lämpligast men jag är bara 23 så undrar hur gammal du var när du blev nekad för åldern? 
  • Ampellilja

JAAAAAAAAAAAA idag har jag fått brevet om att jag ska få träffa sjuksköterska :D helt underbart nu börjar de hända något :D

vad händer på första mötet? 

• Ampellilja

åhh är så glad idag.. har fått tid för grupp mötet.. de händer något igen nu efter sommar uppehållet :D underbart

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)