Inlägg från: FruNisseTuta |Visa alla inlägg
  • FruNisseTuta

Gastric Bypass (GBP)

Hej på er ! 

Jag vill också hänga på. Jag har följt era inlägg länge och nu äntligen har jag tagit mig mod och besökt vårdcentralen. De skickar en remiss ;)

Jag är däremot sååå nervös. Läkaren som skrev remissen tog bara vikt och längt..Mitt BMI är 36. Hon tog också midjemått... hela 127 cm ;(
    Däremot så skrev hon inte något om min historik. inget om den vidriga artros jag lider av sedan2 år tllbaka och som bara blir värre och värre,  eller sjukdomar som mina föräldrar har....
    Jag har varit överviktig i över 25 år och gjort det mesta för att få bort dessa kilon. VV, LCHF, Dietist, Viktgupper via lanstinget, FYSSkort,,,,m,m,
    Jag går på spinning 4 ggr / veckan sedan 5 år tillbaka, så kondis och benmuskler har jag, men vikten är densamma.
    Kommer jag få en chans att träffa en kirurg för bedömning där jag själv kan ta upp det här eller finns det en chans att de gör avslag direkt för att de "bara" går på BMI?

Jag tillhör Stockholms landsting.

...som sagt.....så nervös !

• FruNisseTuta

Tack Paragraf för ditt svar Glad

Jag håller med dig fullt ut gällande Modifast/Cambridge och alla andra "pulverdietsbolag". Vi får väl se hur hårda de är inför OP, men det är tokäckligt och jag gillar inte heller att gynna dessa bolag.

• FruNisseTuta

Ahhh, remisssvaret från Ersta har kommit. Cirka 3 månader till läkarbesök för bedömning...jobbigt Förvånad

• FruNisseTuta

Äntligen.... fått tid för gruppmöten och läkare på Ersta. Det är i och för sig lite tid dit då det blev i mitten av november, men den som väntar på något gott ....

Det är klart jag är skitnervös att läkaren ska tycka mitt BMI inte är tillräckligt. (ligger idag på 36,5) men jag har så fruktansvärda problem med mina leder.

Nu är det bara att hålla alla tummar och tår!

• FruNisseTuta

Ahh, det närmar sig med stormsteg...

På onsdag är det informationsträff med sjuksköterska. På torsdag är det info med dietist... sedan kommer domen nästa vecka. Jag ska träffa Dr: Möller på Ersta.

Jag är sååå nervös.... tänk om han säger nej..... Bmi idag är 36,8. Lederna är så pass dåliga så jag knappt kommer upp vissa dagar.. Hemskt nu när det är vintertider och kylan slår till....

Håll alla tummar och tår... jag vill verkligen ha mitt liv tillbaka.

Jag vill vara den där mamman som orkar stå upp och heja en hel fotbollsmatch ! ! ! 

/M 

• FruNisseTuta

Så, då var informationsträffarna avklarade.....Herregud vad det ställde till med tankar nu ;)

Kommer jag verkligen att klara av att lägga om mina rutiner livet ut så att jag ex. alltid äter frukost kl: 08:30?

Soppor,,,, jag som knappt klarar av att äta soppa idag?

Vi fick testa Modifast och det var helt ok, bättre än vad jag trodde faktiskt, testade inte soppan då ;)

Nu är det en vecka kvar tills läkarbesöket och jag behöver nog den tiden för att låta alla tankar lägga sig.

....nervös som attan, både över vad han kommer säga och om jag verkligen klarar av det här.

• FruNisseTuta

Ouiiiiii????????

Jag har fått ok för op OCH jag slipper flyta innan???? jag hade så pass lågt bmi (36) så jag ska istället vara med i en studie i 3 år!

Dessutom står jag på kortlistan för att slippa vänta i 3 månader.

....händer det här verkligen???

• FruNisseTuta

Äntligen ! 

Jag har fått OP tid. Det blir av andra veckan i februari.Skrattande

Jag har varit så nervös under den tid det har tagit från första besöket hos min husläkare. "Tänk om jag får avslag"... Jag har ett BMI på 36,7 och ligger alltså under det rekommenderade. Däremot har jag problem med mina leder.

När jag träffade kirurgen så sa han att jag var "en perfekt kandidat" till OP....Gissa om jag blev glad.... och jag slipper flyta innan OP Foten i munnen

Tack till alla som skriver här, ni är en stor inspiration för mig.

//

• FruNisseTuta
    Jag behöver hjälp av er experter ;)

Jag opererades för 3 veckor sedan och allt går enligt plan Jag har tappat 10 kilo på 3 veckor. 
    Däremot har jag fått smärtor i vänster bröst, typ stickningar när jag andas. Det är otroligt obehagligt och jag börjar bli lite nervös att något är fel?

Är det här normalt?

Tacksam för svar;)
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)