Inlägg från: Boomsan |Visa alla inlägg
  • Boomsan

Gastric Bypass (GBP)

Kan man själv bestämma hur länge man får flyta? Jag ska gå ner knappt 5 kg och har redan gått ner 3 av dem sen i lördags. För om ja hade kunnat bestämma själv så hade de räckt att jag börja med flyt 2 veckor innan kanske. Men den 19 juli ska jag på träff igen och då bör man ha uppnått viktminskningen. Op den 8 augusti.

• Boomsan
    Lucy Cat skrev 2013-07-08 09:16:26 följande:
    Tack! och lycka till själv :D

Jag fick idag reda på att jag den 16 augusti ska på informationsmötet. De hade visst skickat ut en kallelse redan förra veckan, men jag har inte fått den så jag ringde och frågade. Det går undan! Om man ska följa "normen" för när de andra på Aleris blivit opade så är det ungefär en månad efter informationsmötet. Slutet av september då! :D
    Lycka till!
  • Boomsan
    halcyonNM skrev 2013-07-11 12:35:33 följande:
    Hej hej, har varit med och läst tråden under ganska lång tid nu, men gjorde idag en profil här på familjeliv för att kunna delta aktivt.

Jag är 21 år gammal, 159 cm och väger 90,5 kg (BMI runt 35) och skickade nu i veckan in min hälsodeklaration till Ersta (Cavalio) och ska komma på utredningsbesök den 6:e Augusti.
    Jag är nu jättenervös att jag inte kommer bli godkänd när jag går på utredningsbesöket, hur stor är chansen att man inte blir det? 
    Jag har varit väldigt öppen med att vilja göra en operation med både familj och vänner och hoppas även att min pappa ska låta mig låna pengar av honom då operationen kommer att vara privatfinansierad. Jag är arbetslös just nu, men söker aktivt jobb ifall att jag skulle behöva ta ett lån istället, men har sagt att det skulle hjälpa mig mycket om jag fick låna pengarna av honom.
    Han är otroligt emot en operation och har tidigare "förstört" en konsultation på CFTK så läkaren totalvägrade operera mig. Då låg jag dock på BMI under 35 så jag vet inte om det var det som avgjorde det hela.
    Pappa vill även följa med på utredningsbesöket på Ersta vilket gör mig jättenervös att han kan sabotera för mig. Poängen är att han vill bli "övertygad" om att en operationen är rätt ifall han ska hjälpa mig finansiera den.

Så nu är jag jätteorolig och jättenervös inför alltihopa och hoppas att allt kommer att gå bra. Blir så inspirerad av alla här som är så starka och som det gått så bra för. :)

Hoppas att det kommer till att gå bra på mötet. Du har samma vikt och längd som mig ungefär, och jag kommer till att opereras i augusti, så lycka till Skrattande
  • Boomsan
    halcyonNM skrev 2013-07-12 11:44:05 följande:
    Tack så mycket, vad skönt att höra någon som blivit godkänd. Får hela tiden höra att det inte finns en läkare i Sverige som skulle godkänna mig för en operation (att det inte skulle vara etiskt korrekt) trots att jag uppfyller kraven, så jag är nervös.

Vad roligt att du ska opereras så snart, hur lång tid har hela processen tagit för dig?

Förstår att du är nervös, det är jag också! haha ^^

Hmmm... fick remiss i feburari, men sjukhuset remissen skickade till tog för långt tid så fick brev där att dem skickar mig vidare till Simrishamn i juni.
    Träff 1: juni 19
    Träff 2: Juli 19
    OP: augusti 8

Så de går rätt så snabbt när du väl kommer fram :) och jag fick reda på träff 1 att jag var godkänd direkt utav kirurgen. Lycka till !
  • Boomsan

Där jag opererades skulle vi hålla oss till 800 kcal om dagen, om vi åt mat eller om vi drack pulver var upp till oss. Men dem rekommenderade pulver.

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)