Inlägg från: Ljuspunkter |Visa alla inlägg
  • Ljuspunkter

Gastric Bypass (GBP)

ANIL skrev 2013-05-12 22:32:01 följande:
    Har fått en inbjudan till gruppinfo den 31/5 i Simrishamn. Hur många är man på ett sådant möte, 2, 5 ,10?

Egentligen oviktigt kanske, men vill förbereda mig mentalt.

Får jag fråga när din remiss kom i till Landskrona? De fick min remiss i slutet av februari men jag har inte hört något.
  • Ljuspunkter
    ANIL skrev 2013-05-19 21:29:13 följande:
    Ljuspunkter,

Min läkare skickade remiss precis innan jul. fick svar från Landskrona mellan nyår och trettonhelgen.
    Fick för någon vecka sedan att brev där Landskrona hade orimligt långa köer, därför blev jag skickad till Simrishamn. Bara någon dag efter kom brevet med inbjudan till gruppinfo!

OK, tack! Då kan jag räkna med någon månad väntan till då... Denna väntan är oliiidlig!
  • Ljuspunkter
    Mum2boys1 skrev 2013-05-21 22:14:13 följande:
    Ljuspunkter, har du inte fått nått svar alls?? Typ en remissbekräftelse? Min remiss kom in i april, fick remissbekräftelse 6 dagar senare, därefter så åberopade jag vårdgarantin, så jag "ligger" just nu i en remisshög och skräpar

Jo, remissbekräftelse har jag fått, har även ringt oh åberopat vårdgarantin. Jag är bara så jäkla dålig på att vänta..!
  • Ljuspunkter
    Mum2boys1 skrev 2013-05-28 14:40:43 följande:
    Mollie skönt att höra att du e hemma och pigg . Fick idag reda på att min remiss är skickad till Aleris Kristianstad, för 1 vecka sen , längtar efter ett brev ifrån dom. Är som ett barn som väntar på Tomten.

Kul! Grattis! Fick du brev hem eller ringde du? Pratade med Landskrona förra veckan men min låg kvar.. Och min remiss är äldre än din.
  • Ljuspunkter
    kymaro skrev 2013-05-29 09:49:34 följande:
    Idag var det ett år sedan jag opererade och har nästan gått ner 60kg!! Har ett fetmmassa på 24% Och man ska ligga mellan 21%-33% så det känns toppen! :D

Bra jobbat!!!
  • Ljuspunkter
    Mum2boys1 skrev 2013-05-30 20:15:21 följande:
    Jag ringde Landskrona i tisdags och fick det beskedet. Ring och kolla.

Gjorde det idag, fick samma besked som du, remissen hade skickats till aleris i Kristianstad!! Tjohoo! ????
  • Ljuspunkter
    Mum2boys1 skrev 2013-06-03 14:43:16 följande:

Så glad, för idag kom det efterlängtade brevet, info möte med dietist, sköterska och kirurg på Aleris den 17 Juni, Tjoohoooo !!!!!   Skrattande

Hur har det gått idag?? Jag ska dit den 26..
  • Ljuspunkter
    Mum2boys1 skrev 2013-06-17 20:51:29 följande:
    Jo, det gick fin fint  OP den 15/8.  

Ooo, grattis! Op så snart?!

Hoppas på samma svar, wish me luck!
  • Ljuspunkter

Det gick jättebra igår, op tid 27/8. Vissa i min "grupp" gillade inte läkaren vi träffade men det gjorde jag. Rak, ärlig och lite butter. Men jag upplevde honom även som engagerad och ödmjuk.. Gillade honom och hans sätt. ????

Jag tog den första tiden som jag kunde få, så den 10 juli borde du väl bli erbjuden tid i september iaf?

Hos Aleris får du använda vilka metoder du vill för att nå op vikt som jag förstod det. Minimum det dom säger men gärna mer. Ingen op vikt, ingen op.

• Ljuspunkter

Alla kilo ner innan op slipper du ju gå ner efter op som dom sa på infomötet.

7 kilo ska jag gå ner, du då? Enligt vågen har jag gått ner 1,5 sedan onsdags ... Det kan ju bara betyda att våra vågar inte är synkade, inte alls nervöst! Fast jag har lagt av med sockret och äter inte efter 18 så man kan ju hoppas att det är fett.. ????

• Ljuspunkter

Modifast innehåller ju betydligt mer kalorier än ex Nutrilett. Enligt Aleris är det Max 4 påsar Modifast som gäller och 6 påsar Nutrilett per dag. Du äter så pass mycket kalorier så du inte hamnar i Ketos väl?

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)