• MBE01

Gastric Bypass (GBP)

Hej allihop!

Jag är ny här men har skickat in en egenremiss till Sahlgrenska Göteborg och ska efter ca 3 månader till sjuksköterska för provtagning och inom en vecka efter det till läkare. Nu undrar jag hur det egentligen går till efter dessa 2 moment? Jag har aldrig fått kallelse till något gruppmöte eller liknande och det verkar som de flesta av alla härliga GBP- tjejer och killar först får ett gruppmöte, blir mer (eller mindre) godkända och sedan får en tid att träffa dietist, narkosläkare och kirurg för OPdatum och ett slutgiltligt OK på rumpan för operation!

Men är det ingen som jag som fått en tid för provtagning och sedan läkarbesök efter en egenremiss? Har man kommit så här långt i prosessen att man tagit ett livsviktigt beslut så vill man ju bara veta precis allt!!! Och jag lusläser alla era spännande inlägg, bloggar och allt jag kan komma över... Drömmer

Lycka till alla som väntar och stort grattis till alla som redan har börjat sitt nya, friskare liv!!! Solig

• MBE01
    Mum2boys1, GRATTIS till din tid för OP! Jag fick min kallelse till Aleris möte igår och är helt darrig, men överlycklig!!! Jag såg att du skulle dit den 15/8 så jag läser såklart allt vad du skriver och följer Ljuspunkters inlägg här! Solig Vad jag förstod när jag ringde till Aleris så har de semester och opererar lite färre patienter under sommaren, men hon sa att det går relativt snabbt ändå och du fick ju redan tid i augusti! Får jag fråga, vad fick du för papper med dig hem därifrån? När ska du börja att flyta m m menar jag. Jag är jättespänd och längtar tills den 10:e och vill veta allt! Drömmer

Jag skrev en egenremiss till Landskrona i slutet av mars och på gårdagens kallelse stod det att jag skulle göra alla blodtesterna på vårdcentralen omgående, så det rusade jag ut och gjorde tidigt imorse... Utan testerna ingen OPtid stod det och det går ju inte för sig!!!

Gissar att du dansar på små moln nu! {#emotions_dlg.flower}

Hoppas att det går bra för Ljuspunkter också!
  • MBE01
    Tusen tack för all information tjejer!!!! Jag suger åt mig allt ni skriver. Glad Jag hoppas verkligen inte att jag måste vänta tills september! Då får jag döööör jag!! *skrattar*

Jag fick hem ett provpaket med Modifast idag så jag ska testa redan ikväll hur de smakar (choklad, vanilj och potatis/purjosoppa) för sen är det ju enkelt att beställa hem vad jag gillar. Ni ser att jag är helt redo för detta va.... *skrattar* Det är enkelt att skicka efter ett gratis provpaket på Modifast.se, så att ni vet och så slipper man betala mer för paketen över nätet än att handla på apoteket (ni måste bara registrera er). Jag har testat Nutrilette och Naturdiet förrut, men jag har hört att det ska vara "godare" med Modifast. Lite dyrare, men det kan kvitta, bara det fungerar så att man blir av med preOPkilona.

Jag har ingen aning om hur mycket jag ska ner innan OP (ännu) men jag har 42 i bmi så jag är en stadig, men lycklig donna och jag anar att det säkert är minst 10 kilo. Men har man bestämt sig och kommit så här långt så är det ju en bagatell! Man måste ju tänka positivt, eller hur!!! Solig

Nu är det dags att förbereda kvällens bbq, revben med nypotatis och sallad, men jag hoppar över potatisen så att jag inte hamnar på 43 i bmi. Tänk om jag inte kommer att kunna äta kött igen.... Då får jag dåndimpen!!! Jag är ingen godisråtta som äter kakor, godis och chips, men kött, fisk, potatis, ris och pasta och med gosiga såser till det - det är mina laster (gärna alltihop samtidigt, hahaha)! Tungan uteTungan ute Inte konstigt att det bara kan sluta så här!

Ha en toppenfredag, allihop!!!
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)