• kymaro

Gastric Bypass (GBP)

Har fått operationstid nu för GBP i Gävle den 29Maj. 1maj börjar jag med flytande i 4veckor.

• kymaro
    Perpen skrev 2012-04-19 12:30:32 följande:
    Grattis till op tiden. Kämpigt med flyt i 4 veckor med det fixar du nog. =)
    Jo kämpigt kommer det vara men det ska jag klara! GladFör väntat över 1år nu på att få opereras.
  • kymaro
    Villemo skrev 2012-04-23 12:34:38 följande:
    Nej dom har inte sagt något än, väntar på att kirurgen här i gävle ska ringa...
    Varför OP du dig inte i Gävle?
    Jag träffade kirurgen där 15 April och fick OP-tid den 29Maj Glad
  • kymaro

Vilken period när ni åt flytande (innan operation) tyckte ni va jobbigast? Jag har hört att de första dagarna bruka va jobbigast?

Är själv på dag 3 och de går kanon varken känns mig hungrig utan rättare sagt mer mätt en vanligt, och inge sugen eller så över vanlig mat, men tänker mig att de kommer väl för ska ju äta flytande i 4veckor.

• kymaro
    kymaro skrev 2012-05-03 18:26:31 följande:
    Vilken period när ni åt flytande (innan operation) tyckte ni va jobbigast? Jag har hört att de första dagarna bruka va jobbigast?

Är själv på dag 3 och de går kanon varken känns mig hungrig utan rättare sagt mer mätt en vanligt, och inge sugen eller så över vanlig mat, men tänker mig att de kommer väl för ska ju äta flytande i 4veckor.
    Jaha ok jag kanske haft tur sluppit det. Men de kommer väl säkert sista veckan eller så:P

Jag måste dricka flytande i 4 veckor sen har jag även som krav att gå ner 12kg
  • kymaro
    workmonday skrev 2012-05-07 14:18:27 följande:
    Har snart avklarat 2 veckor med pure! Bara en vecka kvar då!

Idéer på pure mat?
    Får man börja äta mat med bitar i 3veckor efter operationen eller siljer det sig också sjukhus till sjukhus?
    Pure mat får man äta barnmat då?

Idag har jag gått på modifast 1vecka och gått ner 5,3kg!!! Wiiiiiiiiiiie
    3kämpiga veckor återstår med det ska gå.
  • kymaro
    BarbaMamma84 skrev 2012-05-10 19:37:32 följande:
    Hej alla! Idag har jag vart på sista godkännande mötena med underläkare, sjuksköterskor och narkosläkare. Så i morgon börjar jag flyta på modifast shaker. brrr.. men det är bara att bita i det sura äpplet  
    OP - 12 !!
    Grattis vad kul! Hur länge ska du äta flytande då?

Jag har snart gått på flytande i 2 veckor och har 2kvar. OP den 29Maj :D
  • kymaro

Imorgon bitti åker jag in för operation!! Gud så nervös man börjar bli..

• kymaro
    BarbaMamma84 skrev 2012-05-29 09:08:13 följande:
    Kommer gå jätte bra.ska du se Lycka till!
    Hemma ett dygn efter operationen nu! Det går jätte bra med att äta flytande och inge annat en lite om i magen,
    gbpminviktresa.blogg.se följ min viktresa
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)