Simben skrev 2013-07-15 23:16:44 följande:
Vet du om man kan få en sån operation via remiss eller är det bara privat såna görs??
Jag tror att det beror på vilket landsting man bor i. Här i Västra Götaland så gör de inte gastric sleeves alls, så vitt jag förstått. Privat vet jag i och för sig inte, de kanske gör. Sedan är det nog inget landsting som betalar för att operera någon med ett BMI på 33. Gränsen varierar väl mellan 35 och 40.
Simben skrev 2013-07-15 23:15:41 följande:
Pluvdo; tack för svaret men tro mig, jag har nog försökt precis allt
och det jag läst mig till om gastric sleeve så känns det som jag skulle vilja göra en sådan. Skulle vara så skönt att bli mätt fortare och slippa hungerproblemen som jag läst mig till skulle minska rejält. Låter ju inte alls bra att man är lika hungrig fortfarande om man har mycket mindre magsäck?? Som sagt, har verkligen försökt gå ner själv men orkar inte mera, måste få hjälp
Ja, som sagt så minskade inte hungern för mig i alla fall. Jag brukade inte ens vara särskilt hungrig innan operationen utan kunde gå ett dygn utan att äta ibland. Men nu blir jag hungrig nästan direkt efter att jag ätit. I början var det jobbigt, men nu är jag van vid att ha den känslan i magen.