• Terppa

Gastric Bypass (GBP)

60kg

140kg

bjuder på före och efter bilder!
  • Terppa
    SilverEmma skrev 2011-04-09 16:54:50 följande:
    Terppa - Helt otroligt!! Vilken skillnad! Fan vad bra jobbat!
    Tackar, även kirurgerna som opererade mig är paffa över resultatet, =) De hade räknat med en viktnedgång på MAX 50kg, men jag har hittills gått ner 82. Nu räcker det dock gott och väl, ska snart få göra en bukplastik och sen är det nya bröst som gäller...
  • Terppa
    ullis83 skrev 2011-04-09 18:46:55 följande:
    Man blir så otroligt taggad när man ser såna bilder..hur lång tid har viktnedgången tagit?
    2 år, allt som allt.
  • Terppa

Anne B M skrev 2011-04-10 18:46:19 följande:
    Wow! Vilken skillnad! Amazing!
    Tack, och även till PetraD!

Dock har ju håret rykt, så har ni tunt hår sen innan, räkna med kort frisyr sen iaf ett tag! Jag hade tjockt hår men såg till slut halvskallig ut, men nu börjar det bli bättre...
  • Terppa

Fick till en bättre bild idag, utan blixt där man faktiskt ser att det är jag... (intresseklubben antecknar) Men från size 52/54 till 34/36 nurå. Men det är inte så vanligt att gå ner så mkt som jag, tänk på det tjejer! Bli alltså inte besvikna om ni får kämpa er fram de sista 20-30kg...

• Terppa
    Isis skrev 2011-04-10 22:19:49 följande:
    Vilken enorm skillnad!!
    Jättestort grattis till dig för ett enastående resultat....
    Har du tränat mycket samtidigt med att du ändrade kost?? Eller hur har du lyckats så superbra??
    En kombination av komplikationer och vettigt beteende... Första året spydde jag OFTA, vissa dagar mer än 10ggr, så hade svårt att känna matlust och undvek i perioder helt att äta, ibland i tre dar i sträck... Inte bra såklart! Gick ner 60kg det året. Till slut kom läkarna på att det var mina mediciner som inte funkade med en opad mage och så fort jag fick andra blev det bättre, numera spyr jag "bara" kanske 3ggr/vecka.
    Sen försöker jag bara hålla igång i vardagen, har en jääättebrant lång backe till/från dagis tex, den är bra att skjuta upp treåring i vagn i, ;) Och simma gör jag när jag kan, minst 1 gång i veckan.
    Sen en sak jag är asdålig på är att äta tillräckligt ofta! 7-8ggr/dag? Hah, som om! Så det har gjort att jag tappat de sista 22kg, något jag sj inte är supernöjd med då jag nu eg är underviktig. Hade varit bra om vikten stannat sisådär 10kg sen...
  • Terppa
    PruttPottan skrev 2011-04-11 07:55:59 följande:
    Jag var sjukt sugen på kebab hela mitt korta flyt!! Hade kunnat offra ett finger för lite kebabkött.. Men har insett att jag mest troligt aldrig kommer kunna äta nåt som smakar gott igen.
    Nu ska du inte tro det! Jag åt pizza sist idag! Det går utmärkt att äta allt, bara inte lika mkt och onyttigt mer sällan. Enkelt men sant. Jag unnar mig godis och cola och ja, just skräpmat blir de kanske en gång var tredje månad men vet du? Det är bara för att jag inte vill ha det på samma sätt som förr! Innan op äääälskade jag choklad tex, fyfan så ointressant det är nu! Det är inte gott på samma sätt, du kommer märka det du oxå... Misströsta inte, trodde oxå att det skulle vara slut med allt gott...
  • Terppa
    Yaimie skrev 2011-04-11 23:26:38 följande:
    Gör man det när man gått igenom GBP OP? Kul att veta hur ens vardag kommer att bli.. :P
    Jag glömmer snarare bort att äta. Hänt många gånger att jag ska lägga mig och kommer på att just fan, jag har bara ätit en smörgås imorse!
  • Terppa
    PetraD skrev 2011-04-12 22:06:32 följande:
    känner du inte av någon hunger alls då??

själv har jag hunger ungefär som vanligt och (oftast) om jag inte dricker tillräckligt får jag ont i huvudet
    joo de flesta dagar, men vissa dagar så känner jag det kanske till o från men äter jag inte då går det över o sen kommer det inte tillbaka. Dom dagarna får jag påminna mig om att äta helt enkelt.
    Jag har kronisk migrän och spänningshuvudvärk dagligen så såna 'signaler' funkar inte för mig, jag tar bara alvedon och migränmedicin då.
  • Terppa
    Isis skrev 2011-04-12 22:45:52 följande:
    Tack för ditt svar )
    Men är det vanligt att man mår så illa efter op?? För spy tio ggr om dagen är ju inget kul precis (
    Är det meningen att man ska hinna äta sju åtta gånger dagligen??? Då hinner man ju inte med något annat.....

Hoppas verkligen för din skull att vikten stabiliserar sig och att du blir av med ditt illamående!!
    Nej det är såklart inte vanligt, för mig är det pga att jag äter starka smärstillande som inte riktigt gillas av en gbp-magsäck.
    Ja 7-8ggr/dag ska man äta enligt den info vi får som opas i södertälje iaf. Nä precis, man hinner inte både göra allt i vardagen och äta så ofta, iaf inte jag, därför äter jag just för sällan och då alltså för lite de flesta dagar.

Tack, det hoppas jag med, =)
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)