• ELMK

Gastric Bypass (GBP)

jag ska på ett första möte på SÖS den 5 maj iår och är så nervös, vet att det "borde" inte vara något hinder för mig, men har ni efter kallelsen blivit lite velig då det står att dom inte kan erbjuda bukplastik och att jag måste gå genom min VC för att få det och jag hgar redan idag ett häng på magen över 6 cm om inte mer.

är det någon som blivit opererad på sös och kan säga om dom är bra?

• ELMK
    Yaimie skrev 2011-04-09 21:25:45 följande:
    Jag ska antagligen också dit. Men har inte gjort det.. Min komps har gjort det och får bukplastik vet jag. Vad menar du med VC? Erbjuder dom inte de tlängre, i så fall varför? Det trodde jag
    sös erbjuder inte bukplastik utan dom hänvisar till VC för en bedömning för att sedan skickas vidare. det står klart och tydligt i blanketten man får hem från sös.

pratade lite löst med min man igår och han verkar inte vara lika på detta som jag, han anser att jag kan ändra min kost utan operation, men jag har försökt så många gånger förut både genom sjukhus och själv. jag kan gå ner men går upp lika fort igen.när jag bad om en kallelse var mannen med på noterna men när han såg detta om bukplastik så vart han "negativ". men jag vill inte dö som min mamma gjorde
  • ELMK

jag var i går på ett möte om GBP och gick hem med ett "datum" i handen! i augusti så blir jag förhoppningsvis opererad! känner mig så nervös inför detta men så otroligt glad, mitt mål med operationen är inte att blir smal utan att överleva och se mina barn växa upp.

min mamma dog tyvärr och hon hade ev inte dött om hon inte var överviktig.

• ELMK
    Maddisen80 skrev 2011-05-04 16:38:59 följande:
    Hej grattis till operationstiden, beklagar att din mamma gick bort ,hur gammal blev hon ?
    mamma vart 48 år, fick även igår reda på att min pappa fått diabetes, så jag känner mig nöjd över beslutet att opereras även om många i min närhet anser att jag fuskar med viktminskning och tar den lätta vägen
  • ELMK
    MrC skrev 2011-05-05 15:55:58 följande:
    GBP är INTE den lätta vägen. Det finns många risker med GBP, även om dom är små och övervägs av dom positiva effekterna. Du ska resten av livet tänka på vad du äter på ett annat sätt. Är det lätt/enkelt?
    ja precis det är exakt det jag sagt till dem. som jag skrev tidigare jag gör inte GBP för att gå ner i vikt jag gör det för att överleva, även om jag kanske inteväger så extremt så finns alla risker där iom min mamma och pappa och ja hela släkten
  • ELMK
    Anne B M skrev 2011-05-07 13:07:42 följande:
    Det skiljer 96,4 kilo mellan bilderna, och ungefär 1 år.

detta ger mig hopp! när jag ser dessa bilder blir jag bara så glad över att jag valt att göra operationen
  • ELMK

jag kör nutrilette och modifast blandat! även naturdiet. tycker inte smaken är så hemsk heller dock kör jag bara på choklad och naturdiet päron där jag inte klarar av någon annan av smakerna. visst modifast har mer smak men man får ju mer för pengarna i nurilette och naturdiet!

• ELMK

blir lite sur...vägde mig idag 1 vecka efter det att jag började med flytet innan operationen och jag har "bara" gått ner 1.2 kg =/ jag måste gå ner 6 kg totalt tills den 4 oktober annars kanske dom nekar mig operation =(

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)