Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Gastric Bypass (GBP)

Länge sen jag skrev här nu... Men ville kika in och berätta hur det går. 

Opades på Ersta den 13/10 (6 månader sen på onsdag). Har gått ner 40 kg och mår bättre än någonsin. Jag har nu BMI 35,2 och ligger alltså precis på gränsen för att bli beviljad OP i mitt landsting. Det är rätt häftigt att tänka på

Än har jag en lång väg kvar att gå (30 kg) men det känns också lite som att den största hälsovinsten har jag gjort nu och varenda kg här efter är en stor bonus.  

Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong

Uller: (kan inte citera med mobilen): I knoe the feeling! Jag har gått ner 40 kg och ser fortfarande ingen skillnad i spegeln. Jag ser på bilder och märker ju att jag har kläder i mycket mindre storlek (gått från 54/56 till 46/48) men när jag står framför spegeln kan jag inte riktigt fatta det för jag ser ju precis likadan ut fortfarande.

• Lalalong
    vampyria2 skrev 2011-07-07 23:31:11 följande:
    Hej tänkte höra med er som har gått ner en massa, fattar ni hur smala ni är nu?  Jag har gått ner 50 kilo, har just börjat jobba på ett dagis där det finns speglar över allt, jag trodde helt allvarligt att det var skämtspeglar första dagarna för jag insåg inte att jag faktiskt var så smal som jag är nu. Haha frågade till slut min ena jobbar kompis om det var så, hon skrattade gott åt mig och sa att det faktiskt var vanliga speglar över allt Cool

Jag tänker på mig själv som mullig fortfarande men fattar väl ändå att med mina 58 kilon till mina 160 cm så kan jag nog inte vara mullig längre Drömmer

Så fattar ni hur smala ni är eller känner ni er som mig?
    Jag är inte i närheten så smal som du är, men har också gått ner 50 kg, så jag är ju betydligt smalare än jag var förut. Och nej.. när jag ser mig själv på foto blir jag lika förvånad varje gång... Ser jag verkligen ut så?? Jag ser ingen skillnad överhuvudtaget när jag ser mig i en spegel.. Tycker jag ser likadan ut som jag alltid gjort.. Har också mycket svårt att tänka mig att jag kommer kunna bli smalare än så här när jag ser mig på kort.. Ändå har jag minst 20 kg kvar att gå ner! 
  • Lalalong

Oj vad länge sen jag skrev här!

Nu är det 1 år och 3 månader sen operationen. Jag har tappat 58 kg (startade på 137, är nu på 79 kg). Det går dock seeeeegt nu!!! Tror att min kropp börjat hitta sin trivselvikt eller så.. Gick ner under 90 kg i juni i år och nu gick jag ner under 80 för någon vecka sen. Så det har ju tagit typ ett halvår för dom sista 10 kg.
    Men det gör inget... jag har ingen panik över vikten längre. Jag har gått från storlek 54/56 till strl 40/42, orkar mycket mer, känner mig gladare och starkare och det var ju det jag ville med open.

På sikt vill jag dock ner ett par kg till. Vill göra buk och bröstplastik eftersom jag har stora problem med svamp under brösten och i naveln. För att få det måste jag ner till BMI 27. Det når jag vid 72-73 kg och sen känns det som att jag får nog ner till 70-71 i alla fall på vågen hemma för att ha marginal till dom där 72-73.
    Så en bit till har jag att kämpa. Mitt mål är att vara i mål till nästa höst

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)