• Mile

Gastric Bypass (GBP)

Hjälp mig..

Jag har stått i kö sen den 14 april -10 i landskrona och anropat vårdgaranti, pratade med en tjej på jobb hennes vän var på vårdcentralen i okt, och igår var han på möte hos aleris och nu fått tid för op. Inga större risker för att han skulle gå före, vad händer med min remiss..

Hon tyckte synd om mig på jobb, men vad ska ja göra.

• Mile
    SilverEmma skrev 2011-04-06 09:44:14 följande:
    Mile - Ring och tjata på dem! Om du åberopat vårdgarantin så borde du ju ha hört något vid det här laget! Jag vet iallafall tre stycken som fick remiss senare än du och redan är opade i Kristianstad! Man måste verkligen ligga på dem ibland!
    Hej, pratade med dem igår i landskrona, jag vet själv flera som fått före, jag anropade vårdgarantin 13 april -10, sa att jag var besviken, men det stod 130 framför mig i kön som läget är nu.. så jag skulle inte förvänta mig innan hösten, hur ska man ligga på dem? jag kan ju inget göra.. det ja tyckte va konstigt innan sommaren i fjor stod jag som 200 och de skickade 50 i mån till aleris.. va händer tycker man? Han svarade att diabetes giftstruma och apne går före..
    några tips, man känner sig lite ledsen, har ett bmi på 48 och min läkare sa att jag fick inte gå ner eller upp mera.. Går jag ner bevisar det att jag kanske klarar det själv och tvärtom betyder att jag inte är tillräkligt seriös..
    Jag har 55 kg att gå ser till 60 typ.. lite mer..
    tacksam för hjälp dilemma
  • Mile
    Mile skrev 2011-04-08 11:38:43 följande:
    Hej, pratade med dem igår i landskrona, jag vet själv flera som fått före, jag anropade vårdgarantin 13 april -10, sa att jag var besviken, men det stod 130 framför mig i kön som läget är nu.. så jag skulle inte förvänta mig innan hösten, hur ska man ligga på dem? jag kan ju inget göra.. det ja tyckte va konstigt innan sommaren i fjor stod jag som 200 och de skickade 50 i mån till aleris.. va händer tycker man? Han svarade att diabetes giftstruma och apne går före..
    några tips, man känner sig lite ledsen, har ett bmi på 48 och min läkare sa att jag fick inte gå ner eller upp mera.. Går jag ner bevisar det att jag kanske klarar det själv och tvärtom betyder att jag inte är tillräkligt seriös..
    Jag har 55 kg att gå ser till 60 typ.. lite mer..
    tacksam för hjälp dilemma
    Läste va du skrev om calenderska, känns också jobbig att flytta sin remiss nu när man har stått i 1 år i landskrona, i början var jag aktiv med att ringa runt till alla instanser, men då hade alla lika långt som lanskrona, till o med danderyd hade problem med att täcka upp..

Va tycker ni jag ska göra.?
  • Mile
    SilverEmma skrev 2011-04-08 12:12:27 följande:

Mile - Hade jag varit dig så hade jag ringt runt till lite sjukhus och kollat deras väntetider. Nu kan det iofs bli lite längre än vanligt pga att sommaren närmar sig, och med det semestern. Sen hade jag flyttat min remiss dit jag ville.

Jag önskar att jag förstått Landskronas system, vissa får gå före och andra halkar efter som sjutton. I januari sa de till mig att de inte kan hålla vårdgarantin och det är ett års väntetid för en första bedömning även om man åberopar den.

Ett år för första bedömmning, om en vecka har jag stått i ett år och jag har 130 framför mig, blev faktiskt ledsen när jag ringde..
  • Mile
    SilverEmma skrev 2011-04-08 12:50:11 följande:
    Jag förstår dig...jag vet hur jobbigt det är att vänta. Min första remiss blev aldrig skickad så jag fick vänta fem månader på ingenting och sen börja om från början igen. Jag började om i januari med min egenremiss och opereras nu om 2½ vecka.

Kan du tänka dig att opereras någon annanstans än Landskrona så tycker jag du ska söka dig utomläns. Nu har jag som sagt inte opererats än men den kontakt jag har haft med Carlanderska är helt underbar. De är så otroligt trevliga och hjälpsamma och de jag pratat med som opererats där har bara gott att säga om hela stället. De har en av de kortaste väntetiderna just nu också, av de sjukhus som jag kontaktade iallafall.
    Jag ringde de nu idag, jättetrevliga, jag skulle fylla i en hälsodeklartion, och där jag inget om att man inte var viktigare än nån annan, alla är viktiga..

Pratade med anna roman, helt underbar kvinna, fick upp hoppet... tack för hjälpen!
  • Mile
    SilverEmma skrev 2011-04-08 13:40:47 följande:
    Mile - Vad skönt! Vad sa de om väntetiderna nu? Ja visst är de trevliga där, de får alla att känna sig lika viktiga!
    Att det va inte så långa köer, att innan sommarn eller efter troligen efter trodde hon, de sa till mig i landskrona att vissa går före med särskilda problem som diabetes och liknade, men så hade de inte här för alla har vi olika besvär och behöver inte alltid vara medcinska, skicka jag in papperna idag så stod det ungefär 20 st framför, ska skicka idag med express.. känns jätteskönt och hon sa att jag va lika viktig som alla andra och tyckte själv att det va konstig med systemet.. Det som fick mig att bli besviken va, att min arbetskamrat berättade att hennes son remiss kom in i okt 10 och han ska opas nu i april, han hade inte ens ansökt om vårdgarantin.. Därför tyckte hon det va konstig att jag hade stått sen april -10.. men men va ska man säga
  • Mile
    Krulltott83 skrev 2011-04-08 15:08:27 följande:
    Jag har också stått i Landskronas vårdgaranti kö sedan april-10... Ringde förra veckan för att kolla och tydligen är väntetiden 1 år +2mån för dom kunde inte skicka någon alls under okt o nov förra året (tror jag det var) Enligt henne kom jag bli kallad av aleris efter sommaren eftersom det inte händer mycket Juni o Juli...

Går det fortare att flytta remissen?
    Jag pratade med calernska idag i göteborg och man fyller i en hälsodeklation.. Så man behöver inte flytta sig förrän man har fått första bedömningen, vilket jag tyckte va bra med tanke på att man redan har stått så länge, när man fått bedömmning brukar det gå ganska fort och då flyttar man den.. Jag tyckte det kändes bra.. ring dem står på hemsidag, anna roman.. hör av dig om du inte hittar så letar jag till dig..
    Var stod du i kön i lanskrona.. De hade inte så mkt i göteborg men de syssla oxkså med privat magsäck om man vill betala och då går det ännu fortade 120 000
  • Mile
    iamaria72 skrev 2011-04-08 17:09:28 följande:
    Hej ! Står ochså i kö sedan mars 10 i landskrona . Pratade med Martin nu i veckan , har jag tur så kanske jag får komma till hösten på första besöket . Då gick garantin ut i juli 10. Och jag ska om opas så det är inte lätt att flytta .
    Pratade med han i torsdags och samma sa han till mig troligtvis detta året,
    va menade han med att garantin gick ut i juli?
  • Mile
    Maddisen80 skrev 2011-04-08 18:23:29 följande:
    Hej jag ska skriva en egenremiss ,jag ska skriva mina fysiska sjukdomar och psykiska och vilka metoder jag har provat flr att försökt gått ner i vikt.
    Man kan be de skicka en eller så skriver man ut en egen
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)