Inlägg från: Full av förhoppning |Visa alla inlägg
  • Full av förhoppning

Gastric Bypass (GBP)

HelenaN1973 skrev 2011-02-23 20:33:47 följande:
    Åh, grattis, min födelsedag och allt. Då kan det ju bara gå bra!
    Lycka till!
    min födelsedag med
    becoming me
  • Full av förhoppning
    Mli79 skrev 2011-03-14 10:56:09 följande:

För er som är intresserade så har jag pratat med akademikliniken i Skåne, de som tillhandahåller bukplastik genom landstinget. Man måste ha ett BMI under 30, gärna 28. Man ska ha varit viktstabil i 6 månader, dvs INGEN viktskillnad what so ever. De räknar med att man har nått den vikten efter tidigast 1,5 år efter OP, innan dess är det inte lönt..  Efter möte med dom får man skriva en egenremiss, alternativt så skriver opererande enhet en remiss. Sen blir det läkarbesök och sen OP. Sjukskrivningstid 2-4 veckor beroende på teknik och arbete.

Så jag får nog lugna mig lite.. hade ju tänkt att söka till hösten men får väl avvakta till nästa år. Det känns lite drygt eftersom min vikt verkligen sniglar sig nedåt, går bara ner i vikt eftersom jag tränar mkt och verkligen tänker på vad jag äter.

nu blir jag helnojig.... jag skrev en fråga till dem om man kunde lägga till för cirkumferent om man blev godkänd för buk av landstinget och hon skrev och frågade efter mina uppgifter. Jag sade att jag INTE varit viktstabil 6 månader men att jag hade nått min målvikt och hade bmi under 25. Hon skrev att hon tolkade detta som min egenremiss och gav mig en tid så jag ska dit om en vecka. Det är ju inte ens ett år sedan jag opererades..... fan är det ens lönt att gå dit då
    becoming me
  • Full av förhoppning
    VäntanPåEttMirakel skrev 2011-03-15 18:00:25 följande:

Nehepp. Datorn vill inte som jag idag

Nu känner jag att det börjar bli tjatigt, men ni skriver helt nekelt

GASTRIC BYPASS SVERIGE på facebooks sökmotor

Hej igen :)

alltså du missförstår nog... det finns en grupp som många av oss är medlemmar i som HETER Svammelhörnan, det är ingen som har kallat DIN grupp för svammelhörna
    becoming me
  • Full av förhoppning
    SilverEmma skrev 2011-04-06 20:48:41 följande:
    Isis - Carlanderska är privat, men tar även emot från landstinget, det ligger i Göteborg!

Jag har ett BMI på 37,9. Det räcker med BMI 35 här i Skåne. Det var aldrig några problem för mig att bli godkänd.
    Inte nu längre... har en jag känner som nyss blev nekad med 35 i bmi... det är 40 som gäller nu
    becoming me
  • Full av förhoppning
    littlemisstrouble skrev 2011-04-23 06:14:30 följande:
    mmm gott
    fast det är helt ärligt inte alls dumt med modifasts chokladpudding
    svarar här istället på din fråga i bildtråden.... så ditt citat här ovan har inget med frågan att göra egentligen utan var bara för att du ska se att det är dig jag svarar

Jag gör bukplastik den 17 maj på akademikliniken i malmö. Jag kommer även att behöva göra låren, armarna, brösten och ryggen även om det inte syns med kläderna på. Mina armar ser bra ut på bilden men om jag lyfter på dem har jag som påsar med kycklingskinn i armhålorna som väller över bh-kanten förutom gäddhänget. Har en del bristningar på insidan av överarmarna så där drar det inte ihop sig så bra.

Insidan av låren ser ut som de håller på att smälta eller nåt... kommer att göra ett snitt i ljumskarna och dra upp skinnet där och fästa.. .men behöver inte göra snitt ner längs med låret som det ser ut nu. Har mkt hud på ryggen och ändan så jag kommer att göra cirkumferent bukplastik i två steg och ta ryggen senare med samma princip som magen. Min ända hänger i dubbla veck.

Men det är värt vartenda dugg... jag mår som en prinsessa och känner mig fin!
    becoming me
  • Full av förhoppning
    littlemisstrouble skrev 2011-04-23 09:49:06 följande:
    va  bra att du får hjälp med huden fast på bilden såg det då verkligen inte ut som om det skulle behövas. du är så fin så

blir man sjukskriven pga ett sådant ingrepp?
    ja man blir definitivt sjukskriven.... 2-4 veckor oftast när man gör full bukplastik (beroende på vilken typ av jobb man har)
    Buken får jag betald då min hängde 6 cm och deras krav var 3 cm, men resten kommer jag att få betala själv så det kommer att kosta mig någonstans runt 130-150 000

Nej det syns inte om jag inte lyfter på armarna och det andra döljs av klänningen

Tack för dina fina ord!
    becoming me
  • Full av förhoppning
    entity skrev 2011-04-23 14:07:49 följande:
    Glad påsk allihop!

Hörni, ni som tappat hår, har ni tappat mycket och vad har ni gjort åt det? Jag börjar fasa att jag snart måste ta bort mitt långa hår
    Priorin 3 tabletter om dagen... silica och B-kombin forte tar jag. Det stannar av när du börjar bli viktstabil och växer ut igen, men det är både sorgligt och läskigt att se det i princip enda man gillat med sig själv försvinna totalt. Har tappat ca 2/3 av mitt hår. Tur som fanken att det var tjockt från början, för det är det INTE nu kan jag säga!
    becoming me
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)