• HelenN

Gastric Bypass (GBP)

Det var ett tag sen jag skrev i tråden här nu! Men nu har jag fått min op tid och är med i matchen på riktigt. Jag ska opas i Kalmar den 1/4 och har flytit sedan i måndags.
    Det har gått ganska bra med flytet, kör med Naturdiet som är en laktosvänligare variant. Har ännu kvar kaffet som jag kunde få behålla tills en vecka innan op. Har mått bra tills igår då jag plötsligt fick en fruktansvärd huvudvärk. Jag jobbar natt, som larmoperatör på Securitas där det krävs att man är på topp hela tiden, men jag hade så ont att jag inte kunde tänka rakt! Till slut fick jag köra hem och lägga mig. Så vaknar jag idag med samma jäkla huvudvärk och försöker komma fram till om jag ska försöka jobba ändå eller stanna hemma.
    Jag dricker bra med vatten oxå fick i mig över 4 liter igår så det är inte det.

Är det fler som mått så här på dag 5-6 med flytet? Hur länge satt det i?

• HelenN

Tack alla som svarade mig angående flyt-frågorna jag hade! Är idag inne på 8:e dagen och mår skitbra. Nu väntar jag några dagar till innan jag tar bort kaffet.... Har dock dragit ner.

Fler som ska opas i Kalmar 1/4??

• HelenN

Ja jag skulle sluta med kaffe en veca innan op för abstinensens skull

• HelenN

Jaha då var man opererad!!!! Skrattande I fredags den 1/4 blev jag opererad på Kalmar sjukhus och jag mår hur bra som helst! Lite meckigt att få i sig maten då man varken känner hunger eller mättnad men jag lever efter klockan och då mår jag bra!

Klottrar en del på min blogg där jag även skrivit mer ingående om själva upplevelsen!

Lycka till önskar jag alla andra, både som väntar men även ni andra som har gjort! Skrattande

http://helennielsen.blogg.se/?tmp=05182906

• HelenN
    Isis skrev 2011-04-05 19:54:34 följande:

Hej alla!

Är ny härinne men har läst en del här de senaste dagarna.
    Då jag har massor med problem med reflux och magsyra parallellt med min övervikt så vill min läkare nu att jag ska sätta upp mig i kön för GBP. Min fråga är då..vart skickar man remissen??? (Bor i Malmöområdet, Skåne)
    Har försökt alla möjliga och omöjliga sätt att gå ner i vikt, men lyckas inget vidare. Eller snarare... jag går ner under en period och sedan går jag upp allt igen och lite till (

Tar tacksamt emot alla råd och tips från er som gått vägen före mig!

Jag bor själv i Lomma och tillhör Lund, jag gick till vårdcentralen här och remissen skickas då till Landskrona. Sedan åberopade jag vårdgarantin och fritt vårdsök, men det var för kön här i Skåne var väldigt lång då. Skicka iväg remissen till Landskrona och hör med dom hur kö tiden ser ut idag.
  • HelenN

Tack Maddisen 80 Skrattande Ja det är så skönt att ha börjat kampen på riktigt. Och jag mår kanonbra än så länge i alla fall. Hoppas att du får tid snart oxå! Håller tummarna! =)

• HelenN
    skogsmulle03 skrev 2011-05-11 20:09:50 följande:
    har en liten fråga..eller rättare sagt flera hur länge innan man ska börja med flytet,får man reda på att det snart är dax att börja?
     Sen funderade jag på hur ni sagt till era arbetsgivare,har ni förvarnat att ni kanske blir hemma en tid efter op i god tid.. eller har ni sagt till nära själva op?
    Du får reda på när det är dax att börja flyta. Jag fick dock veta bara någon dag innan men jag var förberedd och hade köpt hem en paket Naturdiet så jag var beredd.
    Jag har hela tiden varit öppen om min op till vänner, bekanta och arbetskollegor, så jag meddelade min chef direkt om mina planer och gav han ungefärlig op datum, sen när jag fått op-tid meddelade jag direkt. Jag tycker det kändes skön att köra med öppna kort!

Lycka till! =)
  • HelenN
    skogsmulle03 skrev 2011-05-12 07:09:34 följande:
    tack för ditt svar jo jag har berättat för vänner och familj om mina planer så det är väl lika bra att förbereda chefen i god tid oxå
    Ja det uppskattas säkert, även om man kan ha svårt att ge exakt tid från början. Glad
  • HelenN
    Badfantasten skrev 2011-05-12 07:43:09 följande:
    Jag berättade också mina planer för min arbetsgivare. Bytte dock arbete strax efteråt och det var väl inte direkt det första jag berättade, att jag nydligen opererats. Blev lite "tissel och tassel" bakom min rygg pga viktnedgången i början. Som tur var det bra arbetskamrater som ganska direkt frågesatte mitt viktras då de blev oroliga och min storlek på tallrik.... Klart de undrade hur man kunde rasa i vikt i den takten.
    Jag kan tänka mig att dom undrade! =) Och samtidigt som jag absolut respekterar dom som inte vill berätta så tycker jag det är skönt att folk vet, så att man har folks förståelse om man mår dåligt en dag! =)
  • HelenN

Så har jag äntligen vågat lägga in lite bilder i bildtråden... Har inte nått målet än, men tycker det är kul ändå!

• HelenN

Det är nu ett år sedan jag gjorde min operation och jag mår superbra. Jag har inte överdrivet mycket extra skinn och det känns skönt. Dock har jag i princip inga bröst kvar.... Från att ha haft en DD fyller jag idag knappt ut en B-kupa... Jag funderar allvarligt på att förstora dom en aning. Kan tänka mig en C-kupa, inte för stora.

Någon annan som gjort eller funderar på samma sak? Vad har ni fått för rekommendationer om hur länge ni ska vänta mm? Tacksam för svar! Skrattande

• HelenN

Har föresten lagt in min 1-år efter bild i bildtråden... =)

• HelenN
    NooneBird skrev 2012-04-05 13:44:07 följande:
    Helen vilken PUDDING!!! Jättebra jobbat! :)
    Hihi tack för det Skrattande
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)