-
jag har bett min husläkare på VC om att prover ska tas. Väntar nu på kallelse.SilverEmma skrev 2011-02-28 22:16:41 följande:Labbet? Ingen aning....vad är det för tester då? Trodde bara det var vanliga blodprover?
-
Man ska mixa så att de är så släta som möjligt, men inte sila bort bitarna. För då försvinner mkt av den lilla näringen som finns. På Ersta skulle man äta 2.5 dl lunch och middag, 2 dl övrig tid. Var jäkligt tufft att få i sig från början.Tjohalia skrev 2011-03-02 09:43:33 följande:
Lägger min fråga här med (den ligger redan i svammelhörnan på FB):
Efter operationen ska jag ju leva på soppor i två veckor, jag tänkte börja samla lite recept och laga i förväg och frysa in så att det går lätt och smidigt sen. Men vad är det jag ska tänka på? "Kom ihåg protein" och "1,5 dl/portion" är det enda jag skrivit upp sen info mötet... Visst ska dom vara helt släta? Kan man mixa eller ska man sila bort bitarna? Är redda soppor eller buljongsoppor bäst? Vad har ni för tips?
-
Lillabus81: jag jobbade som uska på ett äldreboende i somras. Jag blev sjukskriven 3 veckor. Enligt kirurgen på Ersta var det ok med tunga lyft typ dagen efter och att sjukskrivningen är mest för att lära sig äta. Fast enl sjukgymnasten skulle man inte träna styrka på typ 4 v. Skumt. När jag kom tillbaka till jobbet så jobbade jag natt, inte så mkt lyft. Jag tror att det hade gått bra att jobba dag också.
-
Det var hårda bud, men det kan gå. Mkt kan ju vara vätska också, så pröva att dricka vätskedrivade te nån dag. Vet att det har tipsats om det här i tråden. Kommer inte i håg vad det heter, men fråga på någon hälsokost. Lycka till!!ullis83 skrev 2011-04-06 15:12:05 följande:
Jag ringde till dom som ska operera mig och berättade att jag fått jobb som börjar i mitten av juni..hon preliminärbokade operation 19/5, under förutsättning att jag ska kan gå det jag ska gå ner
Så lite peppning ju tjejer, behöver gå ner 15-20 kg på 5 veckor(är det ens möjligt)
-
Resan betalas alltid i efterhand.Maddisen80 skrev 2011-05-03 18:11:05 följande:Hej jag bor i landskrona läkaren från överviktsenheten i lund ska skicka remiss till landskrona men jag ringde och pratade med s-vall sjukhus där får man först träffa en grupp en gång med läkare,psykologer och dietist sen efter 3 månader får man träffa läkare själv och de är han som bestämmer om man får göra op så fort jag har fått remissbekräftelse från landskrona ska jag be dem skicka de till s-vall.
Kan man få resan betald i efterhand ? -
Team4: Härligt! Man fryser för att kroppen förbränner fett. Jag har legat stabilt i vikt ngr månader och inte frusit. Jag vill frysa! :)