Gastric Bypass (GBP)
Hej hej,
Opererad sen 4 år tillbaks.... hade då BMI på 56, har gått ner 50kg ungefär. Har en hel del kvar att gå ned men trivs oerhört mycket bättre med mig själv nu. Har inte ångrat min op en endaste gång. Jag var ORDENTLIGT påläst innan op om alla risker osv.
Såg programmet och var beredd på att bli tokirriterad. Men tyckte att det var vinklat jättekonstigt... trailern om programmet kändes som att nu banne mig kommer det ha gått tokgalet överallt. Men jag tyckte mest att personerna som var med i programmet borde ha fått psykologhjälp och att de skulle ha läst på NOGA om risker och att det så klart blir en massa hud kvar. För egen del struntar jag fullkomligt i min överskottshud på mage och lår för mitt liv och min hälsa är 1000gånger bättre än innan op.
Känns lustigt att de säger att man inte kan äta mer än 2dl och inte äta sött osv... för det kan man. Inte i början men så småningom kan många äta helt normala portioner.... ibland inte. Beror helt på vilken typ av mat osv.
Har precis blivit gravid genom IVF oxå så nu börjar ytterligare en intressant resa... förhoppningsvis.