Inlägg från: MissHellen |Visa alla inlägg
  • MissHellen

Gastric Bypass (GBP)

Åh, som jag längtat efter den här dagen: idag kom nämligen mitt operationsdatum Wiho! Den 19 April är de dag!

• MissHellen

Tack till alla grattis! Jag har dock fortfarande inte fattat, de känns så långt bort på någe vis..

De var någon som fråga hur lång tid de hade tagit. Från VC till operation blir de 1½år ungefär, vilket har känts som en evighet!

• MissHellen
    SnuttanSnuttan skrev 2011-03-08 17:32:41 följande:
    IMORGON är det min tur! Aleris, Kristianstad - bring it on!

*nervvrak thats me! Flört
    Lycka till!
  • MissHellen
    MIJV skrev 2011-03-09 21:17:48 följande:
    Idag fick jag en total chock!

Har fått brevet å den 19 april skrivs jag in och den 3 maj är det dags för operation =) Blev helt skakis när jag läste brevet... Är det nog än, har lixom inte fattat det...
    Grattis!

Va fort de gått för dej, härligt! Den 19 April opereras jag Och jag har heller inte fattat..
  • MissHellen
    MIJV skrev 2011-03-09 21:49:36 följande:

Ja ganska princip 1 år i dag sen jag stegade in hos vc för remiss... blir 1 år å 2 månader totalt till operation... Hade ställt in mig på juni för att inte bli besviken om det skulle dra ut på tiden, så nu när det blev maj blev det knasigt... Ja just ja du har ju den 19:e, får tänka på dig då när jag skriver in mig =)

Chocken börjar lägga sig,, nu sätter planerings hjärnan igång ... kommer inte kunna sova inatt.. Otroligt vilken känsla!

Otroligt vad fort man glömer hur långt tid de egentlogen tagit, när man fått tiden
    Härligt att de blev tidigare än trott! För mej blev de ju tvärtom..
    Jag planerar jag oxå, en massa! Men just nu är nog allt klart för starten (måste bara köpa till nån kartong Nutrilett). Sonen ska till mormor och morfar en vecka, när jag är opererad, så jag hinner "lära" mej äta i lugn och ro   De känns skönt!

Vem vet, vi kanske tillomed korsa varandras vägar Vore skoj!
  • MissHellen
    SilverEmma skrev 2011-03-22 09:48:05 följande:
    Känns som att tråden börjar bli seg nu när fb-gruppen växer...ville bara berätta här också! Jag har fått operationstid den 26:e april!! Det är ju jättesnart!!
    Åh, Grattis! :)

Jag opereras den 19 April, börjar med flyt nästa Fredag och jag längtar faktiskt  Min sambo fråga idag om jag börja bli nervös, inte ett dugg, fick han till svar.. Är du nervös?
    (Han fick samma fråga av mej och han var lite smått nervös, men otroligt glad för min skull)
  • MissHellen
    SilverEmma skrev 2011-03-23 21:52:01 följande:
    Vad kul! Fattar själv inte att jag fick tid så snabbt...jag har inte riktigt fattat att det faktiskt ska bli av! Nervositeten kommer nog så fort jag smält det. Jag börjar flyta den 12:e, samma dag som inskrivningen.

Var opereras du?
    Ja, visst gick de snabbt för dej, när du väl fick iväg remissen? För visst var de någe tok först?
    För mej har de tagit 1½ år, men när man väl får tiden, kan man ändå inte förstå. Och jag förstår fortfarande inte, att de verkligen är på G, snaaart!

Jag skulle egentligen börja med flytet dagen jag oxå skulle på inskrivning, vilket är den 5, men jag börjar från den första. Kändes bättre! Har som mål att gå ner 10kilo innan, så jag hoppas att jag lyckas (har gått ner 2, så jag har 8 kva haha)!

Jag ska opereras på Sundsvallsjukhus. Du?
  • MissHellen
    SilverEmma skrev 2011-03-24 12:12:51 följande:

Ja jag var på VC i juli för en remiss men läkaren klantade sig och skickade aldrig någon, så jag skickade en egenremiss i januari istället. Så från den remissen har det gått väldigt fort! Men jag tror att jag fick en återbudstid då de för en månad sedan bokade in operationer i maj och juni. Jag opereras på Carlanderska!

Jag sätter inget mål för hur mycket jag ska gå ner, ska flyta i två veckor och tänker vara stenhård, så får vi se hur mycket det blir.

Okej, härligt med en tid så snabbt nu då! De är nån mening med allt!

Jag har inget tvång att gå ner nånting, utan jag måste bara flyta. Men för min egen del, skulle jag VILJA gå ner 10 innan. Men de är bara en önskning, sedan får vi se vad jag hamnar på!

Vad ska du flyta på då?
  • MissHellen
    Maddisen80 skrev 2011-03-24 13:33:49 följande:
    Hur länge har du fått vänta innan du fick operation för min tremännings  mamma sa att de ha korta väntetider jag vill veta om de stämmer för i landskrona är de 2års väntetid.
    Jag var på VC November -09, första kirurgträffen Maj-10, viktträff Augusti -08, andra kirurgträffen december-10 och tillslut operation 19 April -11

Men jag vet inte om Sundsvallsjukhus opererar  från andra sjukhus? Ingen aning..
  • MissHellen
    SilverEmma skrev 2011-03-24 14:18:51 följande:
    MissHellen - Det var en lång väntan... Det var inte intressant att åberopa vårdgarantin eller vårdvalet?
    Ja, den har känts som en evighet Men nu känns de rätt okej nu, då jag fått tiden. Men väntan var lång..

Jag har hört att nån har åberopat vårdgarantin, men att Sundsvallsjukhus "spelar dum" och säger att de typ inte finns. Jag har fobi för att ringa viktiga samtal, så de har inte varit ett alternativ för mej att ringa och tjata

Men jag säger alltid, att de är nån mening med allt. Så nu skulle de vara såhär, nu är de min tur!
  • MissHellen
    Madif skrev 2011-04-01 10:55:40 följande:
    Hur lång vårdtid på sjukhus är det efter en GBP?
    Där jag ska opereras är de 3-4 dagar
  • MissHellen
    Philippa skrev 2011-04-07 08:59:30 följande:
    I Västernorrland ingår inte plastik alls. Man får betala det själv......
    När jag var på infomötet, var de nån som tog upp de och då sa läkaren, att när de var aktuellt för oss - så trodde han att de skulle vara fixat. Har du hört nått om de? Man kan ju hoppas iaf!
  • MissHellen
    MIJV skrev 2011-04-10 21:49:46 följande:
    Nu börjar det närma sig.. sista dagen i morgon med vanlig mat och sen flyt i 29 dagar med modifast. Den 12/5 opereras jag =)

Någon annan med samma op datum?
    Härligt - grattis till operationstiden! Nu på slutet måste de verkligen ha gått fort?

Jag fick mitt datum flyttat en dag, så jag opereras den 20 April i stället En dag extra med flyt..
  • MissHellen
    Full av förhoppning skrev 2011-04-13 19:32:11 följande:
    ETT ÅR IDAG

Har lagt in bild i bildtråden
    Wow! Du är superdupermegasnygg och här med min nya idol!
  • MissHellen
    Tulebo skrev 2011-04-29 08:14:46 följande:
    Har ingen sådan där I-phone och inget trådlöst internet... ingen teknik nissa.... så jag återkommer här tidigast söndag om allt går bra! Kramar till er alla så ses vi på andra sidan!!!Hjärta
    Lycka till!
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)