• zookie

Gastric Bypass (GBP)

1 kg minus denna veckan lite skönt då det försvann 7.6 första veckan...

• zookie
    JohannaL skrev 2011-03-04 20:53:34 följande:
    Vill inte skrämma nån, men vill bara varna er som börjat fundera på att bli gravida innan 1 år, Jag blev gravid i mån 6, dvs aldeles för tidigt, är nu bara i v 19, men denna graviditet är fruktansvärd, har aldrig varit så trött och mått så illa som jag gör nu, är liggandes hela dagen, dumpar på allt jag ätr, har idga träffat dietist och ska pressa i mig näringsdryck också. Så en liten vink till er som börjat tänka samma tankar som jag gjorde, låt det första året få gå så era kroppar fixar det bättre för detta är inget jag önskar nån =(

Förstår att det inte e samma för alla, men troligheten att det blir jobbigare när dte är för tidigt är nog stor.. 
    tanken har varit  där men jag vill få ett OK från läkaren först känner jag så att alla vitaminer stämmer och kroppen mår bra.
  • zookie
    tittelito skrev 2011-03-07 19:26:16 följande:
    Hej...
    Oj ja komplikationerna har varit rätt många och startade väl ca 4-5mån efter open jag låg ju kvar på sjukhuset ett bra tag för att jag fick infektion m.m
    Sen har jag haft tarmvred och massa sammanväxter, ärr bråck, sen va de tydligen vanligt att man kan få gall besvär vilket jag fick och fick ta bort den.
    Det värsta i dags läget är väl just att inte kunna äta eller att inte få i sig den vatten mängd man behöver.
    Dagliga smärtor i magsäck och tarmar, som kan va fråktansvärda och man ligger i fosterställning.
    Och av att man inte får i sig mat så är man undernärd med näringsbrist vilket oxå ger sina symtom.
    Magsår...
    Hungern försvinner ju inte bara för att du inte kan äta så jag kanske försöker ngr gg per dag om jag orkar då jag vet hur det blir men jag hoppas ju att en dag ska jag få behålla det jag äter.
    Men ngnstans på vägen mot magsäcken fastnar det och det gör såååå ont och även om jag kämpar mot smärtan i ca 2timmar slutar det alltid med att jag kräks för att slippa det sjukligt onda, och när man kräkts så kommer det andra smärtor i magen =(
    Så svårt att förklara med ord hur man har det
    usch vad jobbigt:O(...jag tycker det bodre finnas med båda sidor på möten så att man får heö bilden sen borde dom samla så att alla få genomgå samma rutiner med diet och samtal innan.
    Jag fick en hemsk känsla av löpande band när jag opererades inte trevligt alls.
    Nu är jag bara i början och mått dåligt psykist efetr min OP då jag inte var redo så jag kommer nog välja att inte titta på programmet då jag vet hur jag funkar och jag kommer få för mig en massa saker men jag hoppas du får hjälp för så här ska du inte behöva leva om det kan kallas liv ..
    kram till dig.
  • zookie
    SnuttanSnuttan skrev 2011-03-08 17:32:41 följande:
    IMORGON är det min tur! Aleris, Kristianstad - bring it on!

*nervvrak thats me! Flört
    4 veckor sedan jag var där..lycka till {#emotions_dlg.flower}
  • zookie

Nu har det gåt sex veckor sedan min op och jag har gått ner 14 kilo..men jag har kommit på att jag saboterar för mig själv..eftersom jag verkar tåla det mesta så äter jag det mesta ja det blir ju inte mycket som får plats men jag vet att jag äter fel och rör mig för lite, jag var inte alls reda för en Op rent mentalt och jag har begärt både psykolog och dietist hjälp nu men det dröjer ju alltid innan man får tider och sådär.
    Någon med lite tips på vad man kan göra själv?, jag har alltid varit en person som hatar förändrig och den ger mig ångest men nu är det absolut livsviktigt och nu vill jag att detta ska funka.

• zookie
    Philippa skrev 2011-03-13 12:28:28 följande:
    En fundering... varför opade du dig om du visste att du inte var redo mentalt?
    det visste jag inte riktigt då jag kände inte så mycket hade typ oveverklighetskänlsor  och var väldigt påverkad av  vad min omgiving tyckte.
  • zookie

är det någon som haft en tuff tid men sin partner där känslor förändrats  för att sedan komma tillbaka`???

• zookie
    PruttPottan skrev 2011-04-04 20:38:17 följande:
    Ja, men har det med op att göra menar du?
    jag vet inte men det står tydligen på nån statistik att risken är stor att förhålladen spricker..
  • zookie
    PruttPottan skrev 2011-04-04 20:47:19 följande:
    Vart står det? Har aldrig sett det i siffror.

Lite är väl det så att ens partner får hänga med på resan annars tror jag risken är stor att det brakar. Men jag tror samtidigt man redan innan haft problem isf.
    ja det är problem som funnits innan jag har verkligen kämpat men jag har kommit till nån punkt där jag inte längre kan tillgodo se alla andras behov längre som jag alltid gjort. Fick mig en redig utskällning av min moder när hon hörede att jag gjort slut med min kille.
    Han är bra på många sätt men jag känner inte för honom som man ska känna för en partner men jag tänker om det kanske åter igen är nån form av svacka eller nåt..jag vet inte griper efter halmstrån för att slippa må dåligt antar jag.
  • zookie

Idag flytta jag mina saker hem till mig..exet hjälpte till fan vad jobbigt det är att jag fortfarnde tycker om honom börja gråta så in i helvete och ännu en gång börja jag tänka på lösningar ...vad är rätt och fel egentligen?

• zookie
    Sanda skrev 2011-06-30 22:01:12 följande:
    På måndag ska jag till Sahlgrenska så här står det på min kallelse:
    välkommen till gruppinfo gällande övervikt/fetma. Du har erhållet tid till Läkare måndag den 4 juli 2011 kl 15:30. Besöket räknas ta 1,5-2 timmar. Plats: hjärtans aula. Kom 45 min före bokad tid. Infomötet är på svenska.
    Tolkar ni det som jag att det först är infomöte 45 min och att jag sen får träffa läkare, eller är det bara infomöte tror ni?
    det var infomöte och sen får man tid till läkare var snabb in i kön efteråt så får du tid snabbt :O)
  • zookie

Haft ett litet problem på det sista, blev grymt förkyld dagen innan midsommar och har intehaft någon aptit alls, inte kännt mig hungrig heller vilket jag alltid gör till slut om jag inte äter typ missar ett mål eller så.

Men nu dom sensate två dagarna har aptiten försvunnit och när jag försöker äta nåt mår jag illa efter två tuggor och maten växer i munnen liksom, måste ju få i mig nån mat iallafall..någon som vart med om detta funderar på om det är för allt slem man inte får i sig nåt.

• zookie

fått urinvägsinfektion någon som vet om man kan ta pencellin som vanligt?

• zookie

Köpte en klänning som fortfarnde e lite tajt vi tuttarna men tror n man kommer undan med det ?
  • zookie
    Sanda skrev 2011-08-11 21:12:37 följande:
    Zookie: verkligen!! Supersnyggt! Tänk att få ha klänning sen längtar
    Jag köpte en hudfärgad bh, blev så snyggt nu jäklar ska den användas;O)
  • zookie
    Solsken269 skrev 2011-08-12 04:02:59 följande:
    Du är verkligen super snygg i klänningen det syns inte att som du säger att den är lite tajt över bysten ....använd den och känn dig så snygg som du verkligen är i den........you go girl Hjärta
    Tack så jättemycket :O)
  • zookie

Fy satan vad trött jag är på att frysa från och till..hållt på i typ 2 veckor. Någon som vet när detta kan tänkas gå över?

• zookie
    Nojnen skrev 2011-08-25 05:00:18 följande:
    Zookie: jag har snart varit opad i 2 år och lever fortfarande i raggsockar och tjocktröjor lalla sommardagar.

har bröjat dom senaste 2 veckor sedan har vart opererad i snart 7 månader.
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)