SilverEmma skrev 2011-02-25 21:05:02 följande:
Jag hade tre cigg kvar som jag faktiskt slängde. Jag har ju ändå betalt för dem och jag kan ändå inte röka nu utan att hosta lugnorna ur mig, vilket jag gör även utan cigg. Så jag ville inte hålla uppe en vecka tills mina luftrör är bättre, röka upp mina tre cigg och sen sluta. Det kändes lite dumt...
Jag är (och har alltid varit) mest en social-rökare. Jag blir röksugen när andra röker och gör gärna sällskap ut. Det kommer bli jobbigt till sommaren...sitta ute i trädgården och grilla, ett glas vin...oj vad det är gott att röka då! Men jag tänker inte så långt fram än. Mitt mål är att inte ha rökt tills operationen, sen tar jag ställning till framtiden efter det. Det känns lite lättare.
Jo, kan med tänka att det kan bli jobbigt i sommar när man ska sitta ute och mysa lite. Men å andra sidan har de flesta i min omgivning slutat röka så... det kanske hjälper.
Men jag kan ju, om jag är dum nog, börja röka igen efter op i maj. Men jag tror nog jag avstår. Haha.. Så känns det nu iaf.
Nu är jag iaf rökfri.. Ja det är snart 13 timmar sedan jag slutade.
Känns som en löjligt kort tid. Men det känns bra iaf. Använder mig av nikotinläkemedel. Tog ett tuggummi igår och satte sen på mig ett plåster då jag gick och la mig. Mest för att inte vakna med värsta panikkänslan.. Och det funkade. Skönt.
Kroppen är väl i uppror kan jag tänka för jag vaknade kl 4 och kunde inte somna om... så jag steg upp halv fem och satte mig här vid datorn.
Får hoppas det är övergående.
Lycka till i fortsättningen. :)