Gastric Bypass (GBP)
Hejsan!!!
Vilken bra tråd
Jag är en överviktig mamma som är tvungen att ändra sitt liv. Jag är 1.75 och vikt 120 kg BMI 39,2. Jag har försökt gå ner i många år. Men sedan går jag upp igen. Har svåra knä problem som ställer till det då de hoppar ur så jag skadas och inte kan motionera så därför har jag gått upp igen
Har vart i kontakt med vc för ett år sedan men jag fick ingen tid för de tyckte att jag skulle fixa detta själv. Sedan har jag försökt med det mesta. Hemska pulverdieter, LCHF, GI, viktväktarna och nu det sista. Jag har
lyckats gå ner 25 kg själv och stått kvar på det. Deitisten klankade bara ner på mig hur fet jag är.
I nov 2010 så halkade jag så illa så mitt knä hoppade ur led helt. Helt. Jag hade ingen sirkulation i benet. Jag hade en liten fraktur i knä skålen samt alla ledbanden var av, minisken söndertrasad, två senor var av samt muskelfästet till lårmuskel bak var av. Detta är nu lagat så har gått med ortos sedan 25 nov
och jag har 2 mån kvar. Främre korsbandet är fortfarande trasigt och måste återgärdas samt de skall rätta till en annan del i knät. Var nere i Gbg på återbesök och då kan dr inte operera det sista förens jag har gått ner i vikt för det kommer inte att hålla. Att jag måste gå ner i vikt. Jag och min sambo som var med så som jag
har försökt men inte fått någon hjälp. Även att när jag börjar gå ner i vikt så hoppar knäna. Han blev jätte arg på vc som inte har hjälpt mig tidigare.
Efter besöker var jag så arg så jag ringde vc direkt. Fick prata med en ssk som ville skicka mig till dietisten men jag vägrade. Jag har gått hos henne och hon var så negativ och inte alls hjälpsam. Jag vill komma till en dr för att få hjälp. Jag berättade min situation och vad dr i Gbg hade sagt då var det inga problem så nu har jag fått en tid till vc den 8 mars.
Jag väger som sagt 120 kg och 1.75 lång BMI 39,2.
Jag är APC ressistent (ökad risk för blodpropp)
Jag har två närstående med diabetes samt en med hjärt och njur problem.
Vad tror ni om min chans till att kunna få genomgå en operation som kan förändra mitt liv??