Inlägg från: Ariana3 |Visa alla inlägg
  • Ariana3

Gastric Bypass (GBP)

Hur blev tiden efter operationen?
    Har många frågor då jag står inför en eventuell op. Den är fortfarande låååångt borta då jag ska till min läkare nästa vecka för att skicka iväg remissen. I mitt landsting är väntetiden ca 2 år men har en bekant som åberopade vårdgarantin och det tog ca 6 mån från att Ersta fått remissen till op dag.
    Hur blev den första tiden efter op, vad saknade ni, känner ni att ni måsta ändra mycket i livet.
    Positiva o negativa händelser, jag är intresserad av alla tankar, funderingar och råd kring detta. Det känns som ett enormt stort beslut jag tagit att söka den här utvägen. Vill känna mig förberedd på det mesta. Vet att det inte alltid är en dans på rosor.

• Ariana3

Remissen är skickad. Läkaren var mycket positiv och tyckte faktiskt att det var ett klokt beslut jag tagit att undersöka ifall detta är utvägen för mig. Det känns bra men samtidigt nervöst. Nu börjar väntan.... jag vet att ifall min remiss blir godkänd är det en väntetid på ca 2 år där jag bor. Kommer isåfall åberopa vårdagrantin. Hur jag gör det får ni hjäpa mig med senare.
    Tankarna slår mig - är det här det rätta - gör jag rätt - borde det inte gå i alla fall. Jag har alltid trott att jag skulle klara det men har insett att då hade jag redan gjort det. Jag klarar inte det här utan hjälp och jag vill inte längre vara överviktig.
    Sen vet jag ju inte ifall jag blir "godkänd". Har bmi på 40,2, högt blodtryck, hjärtsjukdomar i släkten (pappa död hjärtinfarkt vid 60 år), sömnapne, astma. Jag tror detta borde räcka till men man vet ju aldrigt
    Så nu väntar jag med spänning....

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)