Gastric Bypass (GBP)
*undrar eftersom jag inte hittat svar på den frågan *
Nån mer än jag som känner stark rädsla för att allt ska gå åt skogen? dvs gå upp alla kg igen?
Jag känner så för att jag stått still i vikt 2-3 veckor nu, och för att jag faktiska äter som en normalperson redan efter 4 månader. Dumpar bara om jag kastar i mig på mindre än 6 min ca och dricker för fort. Dvs jag kan äta ALLT. Känner att jag som innan OP får "hålla igen suget" hela tiden & är så rädd att jag inte skall klara det i längden.
Har nu iof gått ner 30 kg sen min op, men men....
HERREGUUUUD vad FEL jag hade. Jag mätte maten idag, tog 2 dl ris & 2 dl blokålsgratäng, det blev ju en JÄTTE portion mot vad jag brukar äta. Och jag som trodde jag åt 6 dl är nu LUGN för jag äter nog MAX 3-4.
Dock undrar jag varför jag inte gått ner ngt på snat 2 veckor...:( rasade ju 30 kg på kort tid, så antar kroppen återhämtar sig efter 3 tuffa månader?!
Nu vet jag hur det är att dumpa rejält. Åt nudlar m. grönsaker och sen hade mn gubbe gjort kladdkaka när jag kom hem och tog en bit. Tydligen åt jag för mkt och för fort, så efter 5 min kändes det som att jag skulle spy(men inte kunde) va ur, svettig, frös...FY! Aldrig mer!!!!!
Hej hopp! Här står det nästan still vikt, rasad eju nästan 40 kg på några månader, nu rör det sig inte neråt alls sen 5 veckor. Är kroppen i vilofas/chock kanske? borde komma i gång med träning så fort jag hinner inser jag ju. kanske är därför :)
Sen undrar jag om någon mött problem vid bukplastik? samt om NÅN fått godkänt för bröstlyft? för här hänger det som aldirg förr, och det är så svårt att hålla sig ren/fräsch...får börja spara pengar till lyft, för får nog problem snart...
BMI 36 före op. Betalade min op själv.
Var viktstabil ca 6-8 månader, bukplastik op 1 år efter GBP op. Gick alltså väldigt snabbt från GBP- viktnedgång- Bukplastik.
Lycka till med de sista kilona
Hur var ert BMI när ni fick beviljat magplastik?
*depp* inte gått ner i vikt på 5 veckor :( gick ner 40 kg sen i nov, nu är det stopp! Hänt er/nån?
Allt hänger, känner mig fulare än innan nästan (även om jag mår bättre ej har ont och inte ångrar mig ett dyft.
Så! Nu behöver jag lite hjälp! Ni som SKA eller HAR gjort en bukplastik efter eran GBP HUR gick ni tillväga`
Har någon kontaktat ett privat sjukhus som tar emot landstingspatienter och sedan fått betalningsförbindelse av vårdslussen?
Eller måste man först kontakta en vårdcentral för att få en remiss skickad till ett sjukhus eller hur gör man?
Samt vilket BMI hade ni? (vad hade för gräns) jag har 15 kg kvar att gå ner men byst , armar, ben och framför allt magen hänger så ofantligt mkt att det kliar och är jobbigt att visa sig (dvs träna osv)
Behöver lite tips tjejer :)
Nå tjejer vad tror ni om detta:
Jag skulle till vård centralen för något helt annat. När jag av en slum säger: Tror du att man kan gå något gjort åt min överblivna hud nu efter 43 kg?
Vi konstaterade att jag har 15 kg till att gå ner, men att jag har 15 cm häng mage/hud som kliar & har sig.
Han sa att han genast ska skicka remiss till Sahlgrenska i GBG till plastikirurgen där.
MEN...det är väl ändå de i GBG som avgör? Har ju svårt att tro de gör ngt åt det redan nu när jag borde gå ner lite till...men läkaren tyckte ändå vi skulle skicka remissen m. tanke på kliandet...