Inlägg från: sweety88 |Visa alla inlägg
  • sweety88

Gastric Bypass (GBP)

Är jag den enda som trots operationen fortfarande känner mig lite skeptisk och har svårt och förstå att jag äntligen ska gå ner i vikt? Jag är så rädd för misslyckas på nytt så man har svårt och se sig framför sig att man kommer antagligen tappa massor i vikt trots jag redan gått ner med flytet

• sweety88
    Mary Jo skrev 2011-02-19 20:24:37 följande:
    Imorgon åker jag till stockholm och på måndag efter lunch rullas jag in på operation! Spännande! Men nu börjar det bli lite nervöst..
    Lycka till!! Skrattande
  • sweety88
    Tinzi skrev 2011-02-20 06:01:55 följande:
    Nån mer än jag som känner stark rädsla för att allt ska gå åt skogen? dvs gå upp alla kg igen?

Jag känner så för att jag stått still i vikt 2-3 veckor nu, och för att jag faktiska äter som en normalperson redan efter  4 månader. Dumpar bara om jag kastar i mig på mindre än 6 min ca och dricker för fort. Dvs jag kan äta ALLT.  Känner att jag som innan OP får "hålla igen suget" hela tiden & är så rädd att jag inte skall klara det i längden.

Har nu iof gått ner 30 kg sen min op, men men.... 
    Jag känner igen din oro, jag har iofs inte varit opererad speciellt lång tid ännu men har ännu inte upplevt någon speciell dumpning och hunger och sug har jag till dt mesta. Jag har gett mig fan på hålla mig till dt jag ska äta, men kan inte undangå tanken på ett nytt misslyckandel. Jag går desutom inte ner så mkt i vikt, stått still mer eller mindre sen jag kom hem från sjukhuset.
  • sweety88
    frökenKAJO skrev 2011-02-20 12:53:22 följande:
    Jag har också kunnat äta ganska mycket i ett tidigt skede, och dumpar dessutom nästan aldrig. Jag har dock hållt mig till rekomendationerna beträffande mat och motion, och låtit bli onyttigheter nästan helt och hållet det första halvåret, och jag har nu gått ner snart 50 kilo och ligger på typ BMI 21-22. Smal med andra ord.

Visst kan det hända att det blir kämpigare längre fram, det räknar jag med. Samtidigt finns det ju hjälp att ta till i så fall i form av beteendeterapi, coaching samt pt.
    Du inger hopp Flört
  • sweety88

Åhh, jag har inte varit opererad lång tid men nog hade man väl förväntat sig vågen skulle gå lite neråt. Jag har mer eller mindre stått stilla och idag hade jag tom gått upp i vikt Rynkar på näsan Någon som kan uppmuntra mig eller vet om dt är vanligt kroppen håller hårt på kilona första veckorna efter op?

• sweety88
    Philippa skrev 2011-02-22 11:16:25 följande:
    Kroppen har fått en chock och vet inte vad som händer och då står man still i vikt.. håll ut, snart går du ned i vikt
    Tack, får hoppas det iaf Tungan ute antar man hoppas lite för mkt på nå så fin a resultat på kort tid som en del gör
  • sweety88

Tack för era svar, då ska jag nu andas ut och vänta på att något händer.. Desutom gömms vågen undan idag!! Tungan ute

• sweety88
    Sanda skrev 2011-02-24 10:55:33 följande:
    Ok, kan man göra det?
    När jag fick mig egen remiss ringde jag bara kirurgin och hon tog alla uppgifterr dom behövde över telefon, sen godkännde en läkaren mig remiss kort efter dt Glad jag blev oxå nekad remiss på vårdcentralen
  • sweety88
    Philippa skrev 2011-02-25 07:05:38 följande:
    Jag opades 23 nov och har idag gått ned 30 kg

*STOLT och GLAD*
    Grattis, vad var din startvikt om jag får vara nyfiken? Glad
  • sweety88

Tänkte dela med mig av min glädje, 6 1/2mån efter operation med en startvikt på drygt 118kg  på flytet så har jag nått en vikt på 69,4kg och har ett bmi på 25!

• sweety88
    MizzPiggy skrev 2011-08-17 11:21:12 följande:
    Sweety88: shit va duktig du är! Hur lång e du?
    Tack tack, jag är 166,5cm lång
  • sweety88

MJUKBRÖD! Ja en fråga till er som kan äta "vanligt" mjukbröd tex polarkaka rostbröd osv. Hur mkt orkar ni? Äter ni tex en hel polarkaka+extra pålägg eller? Jag orkar drygt en hel men då använder jag tex två skivor skinka+2skivor ost och känns som dt kanske är för mkt i mängd eftersom brödet är ju inte så tunnt i sig.

• sweety88

Måste fråga snabbt ni som är opererade. Hur stora mängder äter ni i dl? Orkar ni tex två kokta ägg med en räka på toppen? Känns som jag får i mig så hemskt stora mängder till skillnad från många andra. Riktar sig i första hand till er som inte är ny op

• sweety88
    SilverEmma skrev 2012-12-26 18:43:15 följande:
    Äter jag inget annat till så är två kokta ägg inga problem att få i mig, i normala fall. Har varit opad i lite mer än 1½ år.
    Jag äter 1½-2 dl på mina huvudmål. 
    Tack, har själv varit opererad dryga 2års tid och ibland blir man orolig då dt är stor skillnad på mängderna från början till nu även om dom är "små". Brukar vanligtviss inte äta två ägg därför jag blev så fundersam, men verkar ju vara helt ok! Ska dock skippa räkorna på toppen så dt inte blir större mängder!
  • sweety88
    SilverEmma skrev 2012-12-26 18:51:39 följande:
    Äsch, några räkrumpor tar ju knappt någon plats när man väl tuggat dem. Njut du av både ägg och räkor.
    Hur många ggr dagen äter du och tränar du? Har du uppnåt normalt bmi?
  • sweety88
    SilverEmma skrev 2012-12-26 19:48:30 följande:

Jag äter 6-7 gånger/dag. Tränar ingenting men har precis kommit igång med lite promenader. Jag gick ner till normalt BMI efter 9 månader, då hade jag gått ner 41 kg. Efter det har jag gått ner ytterligare 11 kg och har nu ett BMI på 20.9. Väger 59 kg till mina 168 cm och trivs jättebra.
    Wow, vilket fantastiskt resultat!!
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)