Inlägg från: Mary Jo |Visa alla inlägg
  • Mary Jo

Gastric Bypass (GBP)

Skriver så jag har tråden i mina favoriter. Nog för att jag mest kollar på fejjan,men iaf!

• Mary Jo
    Hera78 skrev 2011-02-17 11:15:42 följande:
    Har nyss varit och plockat bort agrafferna. Good riddance!

Var beredd på att det skulle göra ont och vara väldigt, väldigt obehagligt men jag kände ingenting! Fick nya silikonplåster som ska sitta över helgen men hur har ni andra gjort sedan? Har ni fortsatt tejpa eller bara låtit det vara? Har läst om de som tejpat 6 mån (!!) efteråt och det verkar lite väl länge...
    Vet många som tejpar länge efter operationen. Ju längre man tejpar desto finare blir ärren.

Min dotter gjorde plastikkirurgi vid 3 månader och vi fick tejpa länge,det var värt all tid,för ärret syns knappt idag!
  • Mary Jo
    SilverEmma skrev 2011-02-17 14:47:50 följande:
    Ville bara berätta att min hälsodeklaration blev godkänd av Carlanderska! Kommer få tiderna för bedömning och operation inom ett par veckor och är antagligen opererad innan sommaren!!

*jättesketaglad*
    Grattis! Vad roligt
  • Mary Jo
    zookie skrev 2011-02-17 18:00:11 följande:
    1 kg minus denna veckan lite skönt då det försvann 7.6 första veckan...
    wow,det går fort!
  • Mary Jo
    annica26 skrev 2011-02-18 08:37:51 följande:
    Har nu gått 1 år och snart 2 månader sen jag opades på ersta, 62 kilo lättare och minskat i midjan med 46 cm!
    Det var inte illa! Gud vad du har kämpat bra!
  • Mary Jo

Imorgon åker jag till stockholm och på måndag efter lunch rullas jag in på operation! Spännande! Men nu börjar det bli lite nervöst..

• Mary Jo
    Anne B M skrev 2011-02-26 09:27:33 följande:

Ikväll är min dotter med i Bolibompa (barnkanalen SVT), titta gärna, klockan 18.00-19.00  *stolt mamma* .

Jag och Vilja kollar bolibompa varje kväll så vi ska hålla utkik!
  • Mary Jo
    littlemisstrouble skrev 2011-03-04 12:25:53 följande:

Hur lång tid tar det igentligen innan komplikationer upptäcks? man blir ju hemskickad från sophiahemmet dagen efter funderar jag på.

Hej! Jag opererades på Sophiahemmet 21 feb och man får ju som sagt åka hem dagen efter. Mådde helt ok. Fick lite illamående precis när jag åkte så resan hem på 100 mil var lite jobbigt. Men det gick fort att flyga.
    Till mig sa dom att man får åka hem efter 1 dygn eftersom att då är den "kritiska" tiden över.
  • Mary Jo
    SnuttanSnuttan skrev 2011-03-09 06:56:45 följande:
    Tack snälla ni som önskat mig lycka till! Om jag var ett nervvrak igår så är det ändå ingenting mot idag Flört

Nehepp nu ska jag strax bege mig mot Kristianstad. Hujedamig! 

Hejhopp!  
    Lycka till!
  • Mary Jo
    RadarQueen skrev 2011-03-14 23:46:29 följande:
    Ursäkta.. Men är det den med garfeild som foto?

Där skulle jag ALDRIG gå med, visserligen kan jag inte skriva men jag kan se vad alla skriver och om detta är din grupp så är det en mycket oseriös grupp som utlovar något den inte håller.
    Varför är den så oseriös? Kikade in i den nu och den liknar svammelhörnan,fast den här gruppen är inte låst.:/
  • Mary Jo
    RadarQueen skrev 2011-03-15 08:30:59 följande:
    Är det inte oseriöst att utlova att bara medlemmar kan se när det inte är så?
    Jaha,jag såg inte att dom hade lovat det. Alltså visst kan man tycka att det är konstigt att skriva om ångest öppet men många gör ju det.. men men.. Jag tycker det är bra att svammelhörnan är låst och hemlig så att inte alla ser:)
  • Mary Jo
    VäntanPåEttMirakel skrev 2011-03-15 17:38:08 följande:

Men ursäkta mig????? Lägg ner! Vilken otrevlig människa du är.
    vaddå ta mig i kragen och usch för folk som mig?

Det var nog det elakaste någon sagt till mig på länge,fan vad ledsen jag blir!

• Mary Jo
    VäntanPåEttMirakel skrev 2011-03-15 20:20:54 följande:
    TACK för en bra förklaring och en stor ursäkt till att jag brusade upp som jag gjorde.

Ett tramsigt missförstånd med andra ord! Skäms
    Ja,och om du insåg att det var ett misstag hade du fasiken kunnat be mig om ursäkt!
  • Mary Jo
    RadarQueen skrev 2011-03-16 06:31:27 följande:
    Mary Jo skrev 2011-03-15 22:10:33 följande:
    Ja,och om du insåg att det var ett misstag hade du fasiken kunnat be mig om ursäkt!
    Men jösses, bara lämna det, det blev ett missförstånd och personen ifråga insåg vad som skett och bad om ursäkt även om just ditt namn inte nämndes specifikt i ursäkten så var det ändå en ursäkt till oss inblandade i ämnet.
    Det är ju mig du ska vara arg på som var otydlig.
    Livet består av känslor och ibland är vi inte synkade, som tur är. Så upp med hakan ochh gå vidare nu, ingen mår bättre av att älta småsaker =)

Vi är ju här för att stötta och ge råd i resan till ett nytt liv och vi behöver varandra Hjärta

Fresten gomorron till er från en som tycker sig smaka trämask i munnen *s*
    Jamen jag såg inte att hon hade sett att det var ett missförstånd! Och nej,ingen kanske mår bra av att älta saker men det var fan inte snällt skrivet av den personen.

jag lämnar denna grupp!:) håller mig till den låsta! tack o hej ! :)
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)