Inlägg från: Jumbopolly |Visa alla inlägg
  • Jumbopolly

Gastric Bypass (GBP)

ÄNTLIGEN har jag fått lite hjälp från sjukhuset...

Läkaren hade missat att skriva i mängd och styrka på tabletterna jag skulle ha så apoteket har inte gett ut dem å de fick inte tag på nån läkare när de ringde.. Dessutom hade de glömt skriva ut järntabletter =(

Nu har jag fått recpet på järntabletter, kalciopos-D och b12 tablett. dessutom fick jag 4 uttag så jag slipper bårka med min vårdcentral precis nu..

Men de ville inte skriva ut det fårn vårdcentralen för de ansåg att har kirurgen sagt att jag skall ha medicinen så får de skriva ut det sen med.. å på Kss säger de att de kan inte hålla på och förnya allas recpet på alla de opererar så det får VC ta.. ska bli spännande och se om jag får några fler tabletter i framtiden!!!

Hur har det gått för er andra?? har VC skrivit ut det åt er efter att receptet gått ut fårn sjukhuset???

• Jumbopolly

BARA jag som haft problem med läkarna å recepten eller????
    undrar då varför läkarna på VC säger att det nästan ALLTID är så när opade kommer hem så därför vägrar de hjälpa till????

• Jumbopolly
    Tinzi skrev 2011-02-20 18:12:47 följande:
    HERREGUUUUD vad FEL jag hade. Jag mätte maten idag, tog 2 dl ris & 2 dl blokålsgratäng, det blev ju en JÄTTE portion mot vad jag brukar äta. Och jag som trodde jag åt 6 dl är nu LUGN för jag äter nog MAX 3-4.

Dock undrar jag varför jag inte gått ner ngt på snat 2 veckor...:( rasade ju 30 kg på kort tid, så antar kroppen återhämtar sig efter 3 tuffa månader?! 
    jag tog med mig mat i en 230 ml burk igår och tänkte att det är ju så lite mat.
    Hällde upp det på en tallrik och såg OJ det var ju MASSOR med mat...
    Sedan lite gurka och feta ost till det.. (enkelt att ha med när man sakll bort)
    Åt inte upp riktigt allt men nästan.. blev PROPPMÄTT.. så har insett att jag äter inte mycket mer än ca 2-3 dl och det är bra =) (fast jag trodde att jag åt MYCKET MYCKET mer)
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)