MrC skrev 2011-05-11 08:25:11 följande:
Ska man tolka detta som att jag inte kommer att få en fast bokad tid utan att de räknar kallt med att en avbokad tid ska dyka upp till mig?
Jag har börjat förbereda mig lite och köpte ett paket Modifast vanilj för 2 dagar sedan. Bara för att testa så käkade igår Modifast till frukost och lunch... och jag blev helt matt och slut i knoppen efter bara en halv dag!
Men jag ger inte upp! Beställde en laddning Modifast på nätet (kostar 104 kr på nätet mot 145 kr på Apoteket) och hoppas få hem det idag eller imorgon. Planen är att köra Modifast med start från 6'e juni ungefär.
Alltså, Modifast vanilj var okay. Varken gott eller dåligt. Jag blandade med 2 dl kallt vatten och 3-4 stora isbitar i en iskross. Helt okay! Vilken Modifast är er favorit?Hur kan man se det?
Ring planeringsenheten (08-714 61 78) om någon vecka och hör efter hur du ligger till. Själv fick jag min tid 15 dagar innan OP, jag fick förmodligen en återbudstid. Så det var bara att börja flyta på studs
Du kommer att känna dig trött och matt de första dagarna och du kommer med all sannolikhet ha ont i huvudet och vilja ge upp mer än en gång. Gör inte det, det blir bättre, jag lovar! Jag inbillar mig också att det är svårare att byta ut något enstaka mål mot Modifast eller annat pulver, det är bättre att bara köra på och byta ut alla mål och vänja kroppen vid det. Kom ihåg att dricka mycket. Nu finns också chokladpudding, gillar man det kan jag rekommendera den. Jag vet inte riktigt vad sjukhusen tycker om den, jag åt en om dagen sista veckan och jag opades liksom du på Ersta. Det viktiga är nog egentligen ATT man går ner, HUR är av mindre betydelse.
Annars är jag en chokladmänniska så choklad var min favorit, men även vanilj i början. Köpte hallon också men den var ingen höjdare, i slutet drack jag enbart choklad och åt chokladpuddingen
Det är fettet kring levern man vill få bort och det är det som kirurgerna ser när de öppnar. Jag gick ner 6-7 kg vill jag minnas på mina 2 veckors flyt och det var tydligen tillräckligt för jag opades som planerat den 2 feb och har nu gått ner drygt 21 kg
Lycka till!