• Anonym (And)

En tråd för oss som genomgår en vårdnadstvist att ventilera i!

Gokväll!
    Jag vet egentligen inte om detta är rätt tråd att posta detta men jag försöker och hoppas ni kan hjälpa mig.

För 15år sedan hade jag en relation till en kvinna som var ganska kort men oerhört intensiv, jag var oerhört omogen på den här tiden och levde verkligen för dagen och betedde mig som ett stort jävla egoistiskt svin.
    Ca 4 månader efter att vår romans tagit slut ringer hon och berättar att jag skall bli far till hennes barn och i den situationen jag befann mig i då så kändes det som om hela livet rasade på några få minuter och jag bad henne att göra abort och förklarade för henne att jag inte på några villkor vill bli pappa, efter detta samtalet blev det tyst och åren har gått tills för ett tag sedan då jag började fundera lite på det här igen.

Jag kollade upp var den här kvinnan bor idag och tog reda på att hon har en dotter som precis motsvarar i ålder, jag åkte för att se tjejen (dottern)och den chock jag fick när jag fick se henne går inte att beskriva, hon var verkligen lik mig och som jag ser det går det inte att ta miste på att detta faktiskt är min dotter.

Jag står nu inför ett helvetiskt dilemma, jag är äldre idag och har verkligen mognat, skaffat mej familj och en mycket god ekonomi och vill verkligen försöka göra rätt för mej i efterhand, jag vet att man inte kan reparera det jag har förstört men kanske kan något göras och kanske förtjänar hon att veta sanningen? eller bör jag  kanske försöka glömma även om det är så oerhört svårt på så många sätt.

Jag vet att jag själv har satt mig i den här skiten och jag förtjänar nada, men vad tycker ni? skall jag kontakta, har jag några rättigheter trots mitt svineri ?

Mvh And........

• Anonym (And)
    orpon skrev 2011-04-25 08:50:03 följande:
    Oj, vilket dilemma.....
    Faktum är att du ju egentligen inte har några rättigheter, det är barnet som har rättigheter... Men, då du verkar intresserad och skulle vilja ha kontakt, så är mitt förslag att du skriver ett brev till mamman och förklarar situationen... Du är ju inte pappa på papperet ( antar jag ) så det är mamman som är vårdnadshavare och bestämmer över barnet...

Börja med att kontakta henne....
    Hej!
    Jag har skickat snigelpost till henne men jag fick aldrig något svar, glömde att nämna detta i mitt tidigare inlägg.

Tack för ditt svar!
Svar på tråden En tråd för oss som genomgår en vårdnadstvist att ventilera i!