• Anonym (Snart dax TR)

En tråd för oss som genomgår en vårdnadstvist att ventilera i!

Hej,

Ska till TR om ett par veckor med en "pappa" som endast vill dra mig dit för att få igenom sina absoluta krav på varannan helg fr-må.

Sonen är 17 månader och har bara sovit hos honom enstaka nätter ännu.

Han vägrar ett upptrappningsschema och har även dömt ut FR som har gett upp på oss.

Det tog slut under grav, och sedan sonen föddes har han bara bråkat och vägrat göra schema. Jag har varit den drivande till att få till ett schema sommar - och lov. Han svarar på allt genom att passera önskat sista-svars-datum och sedan påstå att jag "saboterar deras umgänge" när jag då bokar mina egna planer.

Allt sånt och en massa elak korr. finns på pränt. Han är anmäld för ofredande och trakasserier.

När jag läste inlagan till TR - kände jag bara spontant att : det här är inte sant! Hur kan en människa och hans ombud ljuga ihop något sådant? Bl.a. stod att "modern motsätter sig ett schema för att hon inte önskar binda sig vid fasta tider pga. sin extravaganta livsstil " Att jag "åker på flera längre semesterresor per år" och vill att sonen träffar sin far minimalt. Samt att jag "överutnyttjar sjukdomstillfällen"

Jag blev helt paff! Jag som kämpat för ett schema, erbjudit honom f-ledighet, vabb osv. Han är den som även skriftligen - t.o.m. via sitt ombud skrivit att han "inte önskar ta hand om sitt barn i veckan mellan 8-16" .

Jag har flera mail där jag ifrågasätter varför han inte kan ta hand om sin son när han är sjuk och att det därför blir långa glapp mellan deras umgängestillfällen.

Grrrrr - först blev jag rosenrasande - men sen kände jag att eftersom allt är dokumenterat så förstör han ju bara för sig själv. Undrar om han själv tror på det som står där? Ibland tror jag att hans är seriöst sjuk :( 

Svar på tråden En tråd för oss som genomgår en vårdnadstvist att ventilera i!