En tråd för oss som genomgår en vårdnadstvist att ventilera i!
Ett tips till er båda är att ni skriver upp alla umgängestider med datum då pappan uteblivit, iaf senaste sex månaderna. Jag kunde alla uteblivna umgängestillfällen som rinnande vatten och mitt ombud förhörde mig på dem under huvudförhandling som för att verkligen visa hur läget såg ut!
Tänk också på att utgå från barnets bästa hela tiden. Att barnet blir ledsen, t.ex vill inte äta efter utlovat umgänge med pappan som inte dyker upp eller hur nu era barn visar att de känner sig svikna. Min dotter t.ex blev fruktansvärt utåtagerande, sparkade på soffan, skrek rakt ut och fick jämt ont i magen då det nalkades umgänge eftersom hon blev sviken gång på gång.
En tråkig sak som ni också får ha i åtanke är att detta med en pappa som uteblir vid umgänge inte direkt anses påverka vårdnadsbiten. Har ni sökt om EV så måste ni med era ombud benhårt puscha på att vårdnadsbiten INTE fungerar, med underskrifter som ej skrivs på, passansökan eller vad som nu är ett problem. Att ni inte på något sätt kan sammarbeta med den andre föräldern, om kränkande ord förekommit, kan du komma ihåg när och vad som sades? Bevis? Hur påvarkas barnen om de hör pappa trycka ner deras mamma?
Lycka till!