• jvd89

GRAVIDA; Vilka tidiga symptom hade ni?

Min mens är rätt oregelbunden och skulle ringa min gynläkare för att få en tid och kolla så allt är bra. Tog ett test som jag "visste" skulle visa negativt bara så jag kunde säga det till min gynläkare. Jag gjorde testet och det tog 30 sekunder sen visade de ett starkt pluss. Jag blev så sjukt chockad och förvånad men otroligt glad. Sprang in och väckte min sambo som oxå blev superglad. Åkte till Apoteket och köpte ett digitalt test som visade gravid 1-2. Väldigt tidig graviditet än så länge men de symptomen jag har är lite molvärk, rätt trött och superont i brösten och även bröstvårtorna.

• jvd89
    Trallallaa skrev 2015-03-17 19:27:35 följande:

Jag plussade för en vecka sen (första barnet). Har bara haft mens var 3e månad och det var egentligen nästan 2 månader till BIM. Jag brukar få ont i brösten ca en vecka innan mens, och det fick jag ca 2 veckor innan jag plussade nu, så jag trodde att mensen var på väg tidigare än väntat. När mensen inte kommit efter en vecka tog jag ett test som var negativt, och några dagar senare ett till som också var negativt. Ytterligare 3 dagar senare tog jag ett på eftermiddagen, och till min stora förvåning blev det ett plus efter bara 30 sek. Vi har försökt sedan april, men det har varit svårt att "pricka rätt" eftersom jag har haft mens så sällan.

Mina symtom innan + var alltså bara väldigt ont i brösten. I hela brösten, inte bara bröstvårtorna, och jag har fortfarande väldigt ont. De har också redan vuxit lite (har stora bröst från början).

Efter + har jag blivit gasig och lite trög i magen, och har också molvärk från och till. Jag har bara mått illa lite, mest har jag halsbränna.

Grattis till plusset:) vilken vecka är du i?
  • jvd89
    miela33 skrev 2015-03-26 22:48:56 följande:

Fick sammandragningar i livmodern 2 dagar efter ÄL efter sex, ont i 1,5-2 Tim efter, samma sak var ggn i 1,5 v, vart hos gyn men inga fel, 4dagar senare plussade jag, i tis :) det var tidigaste tecknet. Annars ömma bröst o väldigt doftkänslig samt åksjuk!

Grattis:) det där med dofter är roligt. Vi har en dofta gott grej i toan, som jag tyckte luktade fräscht och gott innan jag blev gravid. Men nu mår jag illa och fick panik på doften så min sambo har köpt en ny doft för att se om de hjälper, annars får vi klara oss utan:)

Och brösten är ju sjukt ömma, stora och typ hårda/spända. Både jobbigt men oxå en härlig känsla för det är ju egentligen något positivt som ger en alla dessa symptom:)
  • jvd89
    miela33 skrev 2015-03-27 08:54:04 följande:
    Grattis, får man gå OT o fråga hur långt ggn du är?

Haha här e de killparfym ( räcker man ser nån på 5 m) som använder parfym, skulle kunna lukta på dom hela dan, sååå gott. o matos, de tål jag bara inte, inte heller frityos.

De börja innan jag plussa.

Visst är de mysigt med alla kroppsliga förändringar :) på ett sätt ;)
    Ja jag går in i vecka 7 idag (6+0) och vilken vecka är du i?:)

Haha ne matos är inte en favorit här heller:) inte tänkt på de med killparfym men de va ju lite roligt:)

Ja på ett sätt är de jättemysigt:) men ibland jobbigt när man tex är så trött att man skulle kunna somna på direkten och så är man på jobbet:)
  • jvd89
    miela33 skrev 2015-03-28 11:05:15 följande:
    Jag är i v 5 ( 4+4) , klarar knappt av att laga mat o har en son som e 4 här nu med vattenkoppor som börja igår. (Har honom vh för o undvika bråk )

Är det ditt första?

Har du berättat för någon ännu?

Jag har min bästa vän som vet, men ska berätta för mamma om nån v. Skriver t vännen jämt o ständigt om ALLT som rör grav, illamående flytningar tankar funderingar m.m men han står ut, lyssnar o förstår o kommer med tips o bilder på underbara bäbiskläder o gravidtröjjor :)

Det där med parfym tycker jag är jobbigt, inte normalt o vilja våldta alla som luktar gott ( skäms)

Hoppas TS inte tar illa upp av våra OT inlägg ??
    Skönt att du har en kompis du kan skriva till och prata med:)

Ja det är min första;) så spännande:)

Har inte berätta för någon än, bara jag och sambon som vet:) ska berätta för mamma när vi vart på vårt tidiga vul den 7 april och förhoppningsvis sett hjärtat slå:)
Svar på tråden GRAVIDA; Vilka tidiga symptom hade ni?