kokosbollen123 skrev 2015-03-27 00:10:38 följande:
Jag hade för ungefär två dagar sen molandevärk i tjejmagen, har blivit extremt kissnödig och det är en förändring med tanke på att jag i princip bara gick på toa 3-4 gånger om dagen förut. Jag har extrema humörsvängningar (Idag satt jag och grät i 15 minuter för ingenting, och killen börjar bli galen pga skiten ha får
) och en hunger på heltid (förut åt jag sällan frukost).
Nu sitter jag med väldigt gasig mage och tidigare idag hade jag en "vit" flytning.
Ni som har erfarenhet, finns det risk för graviditet eller är detta saker man även kan inbilla sig?
(Tog ut p-staven den 16de på grund av att jag hade konstant mens i 4 månader typ, kan man bli gravid såhär tidigt inpå?)
Det är möjligt att vara "skengravid" dvs inbilla sig massa symtom. En annan anledning kan vara att man tänker mer på det och uppmärksammar alla små signaler mer.
Vad gäller molvärk, humörsvängningar etc så bildas hormoner både när man är gravid och vid PMS, alltså pre-menstruellt. Detta innebär att man i regel har samma symtom innan mens som vid tidig graviditet. Men när man vill vara gravid som sagt känner man efter mer, jag vet att jag gjorde det. Jag trodde jag var gravid varje månad tills det efter två månader faktiskt var så :)
Om du vill vara gravid håller jag tummarna att det är så för dig! Avvakta tills dagen för mens och ta ett test. Lycka till!