• Lapsang

Tips på BRA städhjälp i Stockholmsområdet?

Hejs! Har provat två olika företag, men det första (ett stort med fin hemsida) hade massor av regler vad de inte gjorde tills det bara återstod typ att dammsuga mitt på golvet utan att gå under några bord eller torka några ytor som det stod saker på utan ALLT skulle lyftas bort av mig först vilket gjorde att det blev för bökigt. Det andra (litet med ytterst hemgjord hemsida) skickade en faktura efter tre städningar där rut-avdraget inte var gjort så det blev tokdyrt.

Mina önskemål:
    -att själv få bestämma vad de ska lägga tiden på, de ska inte säga "nä vi rengör inte mikron", och kunna ha olika önskemål från gång till gång typ "idag vill jag att ni torkar bort kalkavlagringarna i duschen"
    -att de inte slarvar eller fuskar
    -att de inte tar betalt för fler timmar än de faktiskt lägger ned
    -att de kan komma på eftermiddagen
    -att den som städar pratar tillräckligt bra engelska eller svenska för att ta emot instruktioner

Hoppas min farhåga om att det inte finns sådan städhjälp inte stämmer...

Skriv gärna vad det kostar också om ni har städhjälp som uppfyller ovanstående!

tusen tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på BRA städhjälp i Stockholmsområdet?
  • odd thingy

Använder "ren och fino", är nöjd.

c:a 400kr per tillfälle. 

• städportalen

Städhjälp, flyttstädning, fönsterputs!

Här hittar du din lokala städfirma. städportalen.se är en oberoende sida där privatpersoner och företag kan att hitta leverantörer för hemstädning, städhjälp, flyttstädning eller fönsterputs. Sveriges städfirmor samlade på ett ställe.

www.stadportalen.se  

• S   Nilsson

Att komma hem till ett nystädat hem som doftar rent och fräscht är en underbar vardagslyx väljer att som allt fler unna sig.

Hinner du inte med att städa?

Vänd dig till Svealand flytt & städ. Vi är ett av de tryggaste städbolag Stockholm kan erbjuda. Med stolthet gör vi livet lite enklare och smidigare för folk.

Boyta:                                              kostnad innan rut- avdrag:             kostnad efter rut- avdrag:

0-50                                                    58kr/kvm                                            29kr/kvm

51-100 kvm                                        52 kr/ kvm                                           26kr/ kvm 100- uppåt kvm                                 46 kr/ kvm                                           23 kr/ kvm

Städmaterial och fönsterputsning ingår i priset!

Vi erbjuder även ett paketpris om ni väljer att ta både våra tjänster.

Hemstädning, innan och efter Rut-avdrag. Varje vecka: - Mån-ons 330:-/h (165:-/h) - Tor-Fre 360:-/h (180:-/h)

Varannan vecka: - Mån-ons 355:-/h (177,50:-/h) - Tor-Fre 385:-/h (192,50:-/h)

En gång i månaden: - Mån-ons 380:-/h (190:-/h) - Tor-Fre 410:-/h (205:-/h)

Du är alltid välkommen att höra av dig till oss!!!
    Svealand flytt & städ  
    www.flyttamedoss.nu

tel: 08-660 77 74
    mob:  076/ 345 12 12  •  076/ 349 97 89
    E-post: info@flyttamedoss.nu

Med vänlig hälsning
    Svealand flytt och städ

STÄDFIRMA STOCKHOLM FLYTTSTÄDNING & HEMSTÄDNING
  • Nicklas02

Jag har anlitat ett företag som heter Fresh Home för städhjälp i ungefär ett år. Började mad att jag anlitade de för flyttstädning och senare har det blivit att vi har även beställt ett abonnemang för hemstädning av de. Vi är supernöjda både med städerskan och deras bemötande och problemlösning från kontorets sida.
    Dessutom så ligger deras priser en bra bit under vad många andra i branschen tar. Vi betalar 516 kr för fyra timmars städning varannan vecka.
    Vi bor i Bromma men jag vet att de jobbar i hela Stockholmsområdet.

Ni hittar de på:
    http://freshhome.se/ 

Lycka till

Nicklas  

• Lapsang

Tack oddthingy o nicklas för tips! Ni som gör reklam för ert eget företag behöver inte svara, jag vill ju höra vilka kunderna är nöjda med.

• Marcus03

Jag skulle tipsa om företaget Strykfritt AB, http://www.strykfritt.se. Har abonemangsstäd varannan vecka och är supernöjd. Har alltid samma duktiga och pålitliga städerska som gör ett toppenjobb. Kanon med en kontaktperson som vet vem man är. Rekommenderas!

• evg

Rent otroligt är ett bra och pålitligt städföretag!

Svar på tråden Tips på BRA städhjälp i Stockholmsområdet?