Tips på BRA städhjälp i Stockholmsområdet?
robbo76 skrev 2014-12-15 13:48:47 följande:
Jag har inget tips utan vill bara säga att detta är en utmärkt tråd med utmärkt frågeställning.
Dock ville jag bara lägga in att i princip alla som ger tips gör det inte utifrån frågeställarens krav (som liknar mina väldigt mycket).
De flesta skriver: "Vi anlitar X och de är väldigt bra. De är också BILLIGA".
Först, tack för alla tips.
Men att säga att man är nöjd med något är extremt subjektivt. Särskilt städning. Därav frågeställarens kravställning.
Dessutom, Priset är inte skillnaden. De flesta verkar vara så inriktade på pris. Jag betalar gärna 1000 kr i timman om det blir som jag vill ha det.
Visst. Jättebra att ni är nöjda. Men ni kanske bor i en nybyggd Götenehus villa där allt är inbyggt och det enda som nuddar golvet är fyra pinnar från sängen samt barnets enda leksak i bambu från Norrgavel. Visst, då räcker det med korsdrag så är huset städat.
Har man tre småbarn i ett litet radhus dräller det med saker överallt och alla förvaringsutrymmen är till bristningsgränsen och väller ut här och där. Sen skall man jobba, skjutsa till dagis, skola, träning samt tvätta, städa och diska varje dag. Det är slitit och nu när julen närmar sig och släkt och vänner skall komma vore det GULD om någon kunde komma med ett trollspö så man kan få lite andrum.
Man kan helt enkelt sammanfatta det med att det ser för jävligt ut hemma. Problemet som jag uppfattar trådskaparen är att det är få städfirmor som tar en från FÖR JÄVLIGT till PERFEKT. De flesta erbjuder UNDANPLOCKAT OCH RÖJT till BRA.
* Det står en massa krukor och vaser uppe på bokhyllan. 4 år sedan det röjdes där.
* Spisen går att dra ut. 4 år sedan någon gjorde det.
* Det står lådor under sängarna. Något år sedan någon drog ut dem och rengjorde ordentligt.
* Tvättmaskinen är omringad av smutstvätt i tvättstugan. Länge sedan någon tog bort och städa ur.
* 20 element går att lossa från väggen och städa. Länge sedan.
* Självklart massa saker i fönstren som måste flyttas för att kunna tvätta dem. Inte så ofta.
* Svartmögel i duschkabinerna och annat gojs på svåråtkomliga ställen på toa. När gjordes det senast?
Litet axplock.
Någon med erfarenhet av detta FRÅN-läge?
Tack och ursäkta att ni fick läsa allt från huvudet men det var lite terapi från min sida..
Mvh
Robert
Man kan även betala extra för fönsterputsning, tvätt, strykning etc.
Jag kan f ö också rekommendera strykfritt.