• kitty79

Belly Bandit ..... Storlek

Hej .

Måste erkänna att jag inte riktigt fattat måttangivelserna som finns på åf hemsidor angående vilken belly bandit storlek man ska välja. Mäter man midjan eller bör man utgå ifrån det "fläskigaste" området (runt naveln i mitt fall ;) ) ?

Ni som har använt en bandit ,tyckte ni att det fungerade , och hur tänkte /mätte ni när ni valde storlek  ?

• Svar på tråden Belly Bandit ..... Storlek
  • BubbelBoom

Funderar på att skaffa ett sånt efter min fl så lägger till tråden till favoriter.

Kanske du kan länka så jag få se om jag kanske kan klura lite på hur man ska mäta?

• BubbelBoom

Länken funkade så ska kika igenom de imon när jag inte är för trött=)
    Såg för ett bra tag sedan en annons i en gravidtidning om såna belly bandits, från en svensk sida. Ska se om jag kan hitta den sen också.

• BubbelBoom

www.mylittlestar.se/belly-bandit-original-nude-medium/434-0

En svensk sida som sålde, fraktfritt till 28 februari tro jag de var också.

"Du väljer storlek utifrån det midjemått du förväntas ha efter att barnet är fött. Några tumregler är att midjemåttet efter förlossningen brukar vara runt detsamma som vad du har i åttonde månaden. Precis innan förlossning kan du dra bort 7,5-12,5cm från ditt nuvarande mått. Efter förlossningen gäller det verkliga midjemåttet.

X-Small=71-83cm

Small=84-95cm

Medium=96-111cm

Large=112-126cm

X-Large=127-145cm

Är du på gränsen mellan 2 storlekar rekommenderar vi att du väljer den mindre för att undvika att din Belly Bandit blir för stor alltför snabbt. Det bästa är att ha så mycket som möjligt av kardborreknäppet kvar i början av användandet för att sedan kunna dra åt allt eftersom måttet minskar!"

Så stod de på den sidan ang måtten. Tro jag kommer kunna ha medium men väntar nog ett tag med att beställa för att vara säker på hur midjemåttet ser ut i 8:e månaden.

Vore kul om någon som testat detta ville skriva hur det kändes och om de blev nöjda med resultatet=)

• Canon

Jag mätte där jag var som störst och upplevde att den blev för lös, tror att jag hade blivit mer nöjd om jag gått på måttet där jag var som minst, så att man kan dra åt lite. Om det fungerar eller ej är svårt att säga, för oftast minskar man i midjemått utan bb oxo, särskilt i början. Men det är bara att prova, lycka till

• BubbelBoom
    Canon skrev 2011-02-15 05:11:49 följande:
    Jag mätte där jag var som störst och upplevde att den blev för lös, tror att jag hade blivit mer nöjd om jag gått på måttet där jag var som minst, så att man kan dra åt lite. Om det fungerar eller ej är svårt att säga, för oftast minskar man i midjemått utan bb oxo, särskilt i början. Men det är bara att prova, lycka till
    Då kunde du inte använda de speciellt länge med andra ord?
    Märkte du att det blev någon positiv effekt av de?
  • Ecthalia

Vad är en belly bandit??????? Jag kollade på sidan och förstår faktiskt inte funktionen...

• tildabelle

Jag mätte också där jag va som tjockast och då blev storleken för stor.
    Så mät i midjan du, det kommer nog bli bäst

• Ecthalia

jag skulle gärna vilja veta. hur fungerar en sådan bandit?

• mimsan01
    Ecthalia skrev 2011-02-15 10:09:20 följande:
    jag skulle gärna vilja veta. hur fungerar en sådan bandit?
    En belly bandit är som en stor, bred elastisk gördel med kardborrknäppning som man ska spänna runt magen efter förlossning så att magen ska kunna dra ihop sig bättre. Tillverkaren rekommenderar den särskilt efter kejsarsnitt.
Svar på tråden Belly Bandit ..... Storlek